رئیس سازمان غذا و دارو کشور هشدار داد؛
رئیس سازمان غذا و دارو کشور از روند افزایشی عرضه کالای آرایشی بهداشتی قاچاق در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 16 March 2019

مهدی پیرصالحی ظهر جمعه در نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و شوینده‌های سلولوزی و صنایع وابسته ایران که در محل سالن اجتماعات هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، با ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه در منطقه آزاد اروند گفت: همیشه شهرهای آبادان و خرمشهر یادآور خاطرات جانفشانی ها و ایثارگری‌ها کسانی است که برای سربلندی نظام از جانشان گذشتند و ما آرامش و آسایش امروز خود را مرهون آنان هستیم.

وی با بیان اینکه بازار آرایشی بهداشتی در دنیا با سرعت در حال رشد است، اظهار کرد: بازار ایران دارای ۴ میلیارد دلار بازار کازماتیک است که سهم اندکی از آن به تولیدات داخلی تعلق دارد؛ از میزان کل بازار کازماتیک کشور حدود ۸۰۰ میلیون دلار سهم تولیدات داخلی، ۴۰۰ میلیون دلار وارداتی است و متأسفانه ۱.۵ میلیارد دلار فرآورده‌های قاچاق و تقلبی در بازار ایران وجود دارد که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

پیرصالحی با اشاره به قرار داشتن لوازم آرایشی بهداشتی به عنوان کالاهای مورد مصرف روزانه مردم تصریح کرد: توجه نکردن به عرضه کالای بهداشتی آرایشی تقلبی ممکن است سلامت مردم را به مخاطره بیندازد، استفاده از کد رهگیری راهی برای مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق است تا بتوان از گسترش آن جلوگیری کرد.

رئیس غذا و دارو کشور از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند خواست تا در گسترش بازار صادراتی کالاهای بهداشتی آرایشی به ویژه کشور عراق که مردم این کشور می‌توانند بدون ویزا به این منطقه بیایند و خریدی آسان داشته باشند، یاری کند.

پیرصالحی با تاکید دوباره بر عرضه محصولات آرایشی بهداشتی سالم برای جلوگیری از تهدید نشدن سلامت مردم، گفت: باید حامی سلامت مردم باشیم و دست در دست یکدیگر در رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع واگذاری و تفویض اختیار به دانشگاه‌ها به منظور نظارت دقیق‌تر و کامل‌تر بر تولید و عرضه محصولات آرایشی بهداشتی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی به بازار خبر داد و افزود: باید واردات را به سمت تولید به پیش ببریم و هدف گذاری به گونه‌ای باشد تا محصولات وارداتی وارد چرخه تولید کشور شود.

پیرصالحی اظهار کرد: امید می‌رود تا برگزاری نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی آرایشی شوینده‌های سلولوزی و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند آغازی برای مبارزه با محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی باشد.

وی تصریح کرد: به لحاظ جمعیتی، امکانات و تسهیلات و معافیت‌های مربوط به منطقه آزاد اروند امکان سرمایه گذاری بیشتر در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی در این منطقه وجود دارد ضمن آنکه می‌تواند زمینه ساز اشتغال افراد زیادی باشد؛ در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در ۳۰۰ شرکتی که در این حوزه در کشور فعالیت دارند، مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: باید از فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم تا با کشورهای منطقه که در این باره سرمایه گذاری خوبی انجام دادند، امکان رقابت داشته باشیم در حال حاضر کشورمان در زمینه تولید محصولات بهداشتی آرایشی در منطقه خاورمیانه در جایگاه اول یا دوم قرار دارد.

پیرصالحی با بیان اینکه مسئله ایجاد رقابت در کشورمان مغفول بوده است، افزود: اگر چه نمایشگاه‌های کوچک محلی و منطقه‌ای مختلفی در کشور برپا شد اما در آنها متأسفانه کالاهای قاچاق و تقلبی نیز عرضه شد، امیدواریم در نمایشگاهی که در منطقه آزاد اروند بر پا شده مردم ضمن آشنایی با تولیدات داخلی با فرآورده‌های سالم نیز آشنا شوند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار