معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های صنعت، تجارت و گردشگری منطقه آزاد ا روند انجام شده است.
کد خبر: ۷۲۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 16 March 2019

سید علی موسوی ظهر جمعه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته تحت عنوان «ایران کازماتیکا» که در محل سالن اجتماعات هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، با تقدیر از تمام کسانی که برای برپایی این نمایشگاه تلاش کردند، اظهار کرد: یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های غذا و دارو کشور با هزینه کرد ۱۱ میلیارد تومان در منطقه آزاد اروند احداث و راه اندازی شده است، با انجام این کار تجار و بازرگانان دیگر نیازی به رفتن به سایر شهرها برای انجام آزمایش کالاهای خود نیستند.

وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال، ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، تجارت و گردشگری منطقه آزاد اروند انجام شده که این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸۷۰ میلیارد تومان بود، ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ این حجم از سرمایه گذاری با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، بسیار در خور توجه است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در بحث توسعه صادرات غیر نفتی نیز در ۱۱ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر به خارج از کشور صادر شده است.

موسوی منطقه آزاد اروند را ویژه‌ترین منطقه در میان مناطق ۷ گانه آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه کشور به دلیل بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های هوایی، ریلی، جاده‌ای و آبی برای انتقال کالا خواند و افزود: در منطقه آزاد اروند ۲ اتاق اصناف، ۲ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و ۴۰ اتحادیه صنفی فعال وجود دارد که مجموعه این داشته‌ها آن را به فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: در بخش تجاری مرز بین المللی شلمچه ۱۲ هزار تن ظرفیت لجستیکی ایجاد کردیم که در کل کشور بی نظیر است، همچنین ۸۰ میلیارد تومان در شلمچه و ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر سرمایه گذاری کرده‌ایم.

موسوی با بیان اینکه به زودی کد تجاری را دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: تجار و بازرگانان می‌توانند با بهره گیری از این امکان در صادرات و واردات کالاهای کد چهار مبادرت کنند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: محدودیتی در زمینه ورود مواد اولیه و یا غیره برای شرکت‌های تولیدی در منطقه آزاد اروند وجود ندارد، ضمن اینکه این شرکت‌ها می‌توانند از معافیت‌های گمرکی مربوط به این منطقه نیز بهره مند شوند.

موسوی افزود: در زمینه تجارت و صنعت دو پارامتر سلامت محور بودن محصولات و زیست محیطی به طور جدی مد نظر ما قرار دارد به طوری که هر واحدی باید ۲۰ درصد از فضای صنعت خود را به مسائل زیست محیطی اختصاص دهد.

وی با اشاره به تعامل خوب سازمان منطقه آزاد اروند با دستگاه‌های اجرایی موجود در منطقه اظهار کرد: با همراهی دانشکده علوم پزشکی آبادان اقدامات خوبی در سطح منطقه انجام شده که جای بسی قدردانی دارد.

به گفته وی در چهار سال اخیر ،۴۰ نمایشگاه تخصصی در منطقه آزاد اروند برپا شده است که نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته مهمترین آنها است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار