باتوجه به ظرفیت ‎ های دو شهر اروندکنار و چوئبده و در راستای ارائه خدمات مطلوب گردشگری به مسافران نوروری، کمیته گردشگری آبی و جنگ در این دو شهر تشکیل می‎شود.
کد خبر: ۷۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 17 March 2019

جمال عامری‎نسبت، دبیر ستاد هماهمگی خدمات سفر آبادان و رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان، در نشست ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی که با حضور بخشدار، امام‎جمعه و شهرداران اروندکنار و چوبئده برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به تشکیل ستاد اجرایی ارتقای خدمات تسهیلات سفر در شهرهای اروندکنار و چوئبده برای نخستین بار، کمیته‎های 12گانه ستاد نوروزی در این شهر باید گزارشات و مصوبات خود را به این ستاد ارائه دهند.

او هدف از تشکیل کمیته‎ها و ستادهای نوروزی در این دو شهر را رفع مشکلات و معضلات بیان کرد و گفت: آموزش‌وپرورش برای استقبال از مهمانان نوروزی باید مدارس خود را تجهیز کند تا برای اسکان آنان مشکلی نداشته باشیم.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر آبادان خطاب به اعضای کمیته‎ها تأکید کرد: همچنین روستاهایی که دارای شرایط گردشگری هستند، به عنوان روستای هدف گردشگری به میهمانان نوروزی معرفی شوند.

وی با بیان این ‎که بخشی از خاکریزهای موجود در اروندکنار به معضل جدی تبدیل شده‎اند، افزود: خاکریزهای موجود در اروندکنار باید برداشته شوند تا از ظرفیت گردشگری در این منطقه استفاده بهینه شود.

عامری‎نسب اضافه کرد: با برداشته شدن حداقل 550 متر از خاکریزها در اروندکنار می‎توان فضا را برای گرشگری فراهم کرد.

او با اشاره به طبیعت بکر اروندکنار و چوبئده خاطرنشان کرد: این دو شهر باتوجه به طبیعت بکری که دارند دارای ظرفیت‎های مناسبی برای گردشگری آبی و گردشگری جنگ هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان با تقدیر از بخشدار اروندکنار، چوئبده و امام‎جمعه این دو بخش از دهیاران روستائی خواست تا پتاسنیل گردشگری روستایی خود را به اداره میراث فرهنگی آبادان معرفی کنند.

در این نشست مقرر شد باتوجه به ظرفیت‎های دو شهر اروندکنار و چوئبده و در راستای ارائه خدمات مطلوب گردشگری به مسافران نوروزی، کمیته گردشگری آبی و جنگ در این دو شهر تشکیل شود؛ همچنین مصوب شد بنادر اروندکنار و چوئبده با همکاری مرزبانی درخصوص راه‎انداری گردشگری آبی اقدام لازم را صورت دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار