فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: 253 شکارچی غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در استان دستگیر شدند و هزار و 961 عدد انوع ادوات و وسایل شکار از آنان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۷۲۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 17 March 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مسعود مستقیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت از شکارچیان، هزار و 605 راس و انواع حیات وحش و پرندگان زینتی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مناطق مرزی کشف و ضبط شد.

وی کشف هزار و 350 قطعه انواع پرندگان زینتی شامل 796 مینا، 403 عروس هلندی، 120 کوتوله هندی، 23 قطعه طوطی سبز، هشت طوطی رنگین به همراه 42 راس انواع پستانداران به همراه 210 قطعه انواع پرندگان وحشی را از مهمترین کشفیات ذکر کرد.

مستقیم ادامه حیات وحش این استان را برای شکارچیان غیرمجاز ناامن دانست و گفت: انجام پایش شبانه روزی مناطق، نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، مناطق مرزی و کویری استان و اصل حفاظت مشارکتی و همکاری فعال جوامع محلی از دلایل این دستگیری ها و کشفیات دانست.

وی ظرفیت چند جانبه حفاظتی برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست استان و همکاری فعال نیروی انتظامی و مرزبانی را از دیگر دلایل کشفیات در این حوزه بیان کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه توصیه کرد؛ مردم با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه گویای 1540 یا شماره تماس 09155618509 اطلاع دهند.

حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی دارای 10 منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار