استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مسئولان، دست‌اندرکار حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: خدمت به آرمان شهدا و خانواده‌های معظم آنان افتخار ماست.
کد خبر: ۷۲۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 17 March 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه خون شهیدان، امانتی در دستان ماست، گفت: رسالت و پیام شهیدان باید به نسل‌های آتی که تصور روشنی از جنگ و دفاع مقدس ندارند، منتقل شود و باید با تمام توان از یادگاران شهدا مراقبت کنیم.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به معنی خشونت و جنگ نیست، بلکه این فرهنگ برای دفاع از کیان کشور و ارزش‌های انقلاب و برای مقابله با تجاوز و ستمگری است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا، اظهار داشت: این روز فرصت خوبی برای تجلیل از شهیدان و خانواده‌های آنان است؛ البته شهیدان احتیاجی به بزرگداشت ندارند، بلکه ما نیاز داریم که با تأسی از شیوه و منش آنان به تکامل برسیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی این نامگذاری، یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای آن در جامعه و تأکید بر این نکته است که امنیت و آرامش امروز در کشور در سایه خون شهدا و ایثارگری جوانان عزیز به دست آمده است.

وی ادامه داد: اگر در دنیای متلاطم امروزی که اخلاقیات رو به ضعف و مادی‌گرایی رو به گسترش است، جامعه‌ای ساخته‌ایم که در آن از انسانیت و اخلاق صحبت می‌شود همه به برکت ایثارگری شهیدان و جانبازان است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر می‌خواهیم سربلند و شایسته زندگی کنیم باید از زندگی شهیدان الگو بگیریم و نگذاریم که شمع شهادت در این کشور خاموش شود.

وی اظهار داشت: همه دشمنی‌ها با مردم ایران نه به خاطر ایرانی بودن و نه حتی به خاطر مسلمان بودن این مردم است؛ بلکه به خاطر این است که ملت ایران می‌خواهد بر اساس ارزش‌های اسلام انقلابی زندگی کنند و دست‌نشانده قدرت‌ها نباشد.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز در عرصه یک جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: ملت ایران با وحدت کلمه دوران سخت‌تر از این را هم سپری کرده است و امروز هم باید مراقب باشیم تا دچار چنددستگی و تفرقه نشویم که در این صورت دشمن به هدف خود رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ایجاد نارضایتی در بین مردم و دلسرد کردن آنان از ارزش‌های انقلابی است و در این مرحله هم باید مانند دوران دفاع مقدس دست به دست هم دهیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در این دوران سخت، همه دوست دارند انتقاد کنند، افزود: البته نقد و بیان اشکالات خوب است، اما همه باید وظیفه خود را تشخیص دهند و هر کس به اندازه خود برای اصلاح امور بکوشد.

وی افزود: اگر امروز مشکلاتی در کشور هست حاصل عملکرد همه کسانی است که تا امروز مسئولیت داشته‌اند و اگر کسانی هستند که با سخت‌تر شدن شرایط، دست و پایشان می‌لرزد ناشی از ضعف ایمان آنهاست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مسئولان و مدیران استان خواست تا سرکشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را محدود به مناسبت‌ها نکرده و این رویه را به یک ارتباط دائمی تبدیل کنند.

وی، نقش اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیز مفید دانست و بر حمایت دستگاه‌های مسئول از گسترش این برنامه فرهنگی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار