استاندار خوزستان گفت: مجموعه دستگاه های اجرایی و مرتبط با طرح بازآفرینی شهری در سطح استان خوزستان طی سال جاری، عملکرد خوبی نداشته اند.
کد خبر: ۷۲۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 19 March 2019

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: این طرح در استان با تاخیر آغاز شد و همین امر باعث شد تا بخشی از اقدامات و برنامه ریزی ها به سال آینده موکول شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از شهرداری های استان نیاز به تذکرات جدی دارند، یادآور شد: برای جلب همکاری های بیشتر دستورات لازم داده شده است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال و رسیدگی به بافت های فرسوده که با اجرای بازآفرینی ممکن خواهد بود در سطح خوزستان اهمیت زیادی دارد.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری خوزستان با بیان اینکه تلاش می شود از همه ظرفیت ها در سال آینده استفاده شود، گفت: استان ما در برنامه بازآفرینی شهری پایدار از 486 محله کشور، 29 محله با سهم 6 درصدی را به خود اختصاص داده است.

شریعتی با اشاره به اینکه تعداد 15 محله در بافت تاریخی، 9 محله در سکونتگاه های غیر رسمی و پنج محله دیگر در بافت ناکارآمد شهری قرار دارد، عنوان کرد: منابع مالی این طرح ها از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 جهت اجرای برنامه روبنایی ، زیربنایی و توانمندسازی و همچنین اجرای برنامه نوسازی مسکن پیش بینی شده است.

محدوده‌ های نیازمند احیاء، بهسازی و نوسازی واقع در نواحی تاریخی شهرها، پهنه‌ های نابسامان میانی شهرها که حاصل ساخت ‌و‌ ساز دهه ‌های اخیر هستند، پهنه ‌های شهری با پیشینه روستایی که در اثر گسترش بی‌ رویه شهرها در عرصه کنونی شهر ادغام شده‌ا ند و سکونت‌ گاه ‌های غیررسمی که در محدوده شهرها قرار دارند، هدف برنامه ‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری هستند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار