فیروز قاسم زاده با اعلام خبر اجرای طرح تأمین آب شرب هشتگرد و پیشرفت پساب کرج، گفت: تمرکز جمعیتی در سطح استان البرز به ویژه در شهر کرج همواره با تقاضای بالای سهم مصرفی آب رو به رو است و این مطلب مخاطرات ملموسی به همراه دارد.
کد خبر: ۷۲۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 19 March 2019

 رئیس گروه تلفیق وبیلان شرکت آب منطقه ای استان البرز افزود: همزمان با افتتاح خط مترو گلشهر و سکونت در شهر جدید هشتگرد که پیش بینی می شود  700 نفر در آن ساکن شوند که متاسفانه فعلا فرمولی در تامین آب آن منطقه نداریم. 

وی با تاکید بر اهمیت مصرف بهینه در خصوص آب مطرح کرد: فرهنگ سازی و اطلاغ رسانی از مهم ترین شاخص های اجرایی در بحث طرح پساب کرج و دیگر برنامه های آب منطقه ای است.

 وی با بیان این مهم که عواملی متعددی مانند تمرکز جمعیتی با تقاضای بالای سهم مصرفی از جمله مخاطرات پیش رو در خصوص سرانه مصرفی آب است، تصریح کرد: نشست زمین و ریزگرد ها و آلودگی آب از دیگر مشکلات می باشد. 

 قاسم زاده با نظر بر این مهم که چند اصل در خصوص آب مورد تاکید ویژه است که هر یک رهیافت مشارکتی و مدیریتی لازم را ایجاب می کند، تصریح کرد: مولفه های مانند صنعت کشاورزی که به نوبه خود در امر اشتغالزایی و خوداتکایی اهمیت دارد وابسته به تأمین آب مورد نیاز است.

 به گفته وی صنعت آمایش در البرز به اجرا در نیامده است، انتظار می رود استانداری به دیگر ارگان ها ابلاغ  کنند؛ همچنین توسعه شاخص های تحمل پذیری و زیست پذیری در جریان اجرای طرح آمایش اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه های شاخصی استان البرز در بخش جهاد کشاورزی دارد براین حسب باید شاخص ها را به بهره بری بالا ببریم که اصل این حرکت آب و مدیریت آن است.

 قاسم زاده به مصرف سرانه آب در بخش خانگی اشاره کرد و از خانواده ها خواست تا دست یاری دهند و در این خصوص بانوان که تربیت فرزندان بر عهده آنان است اثرگذار هستند.

 رئیس گروه تلفیق و بیلان شرکت آب منطقه ای استان البرز در ادامه مدیریت آب را بسیار مهم خواند و گفت: مدیریت مصرفی آب در پست های کلان نقش آفرینی می کنند. و این درحالی است که سیاست های توسعه جمعیت در حال رخ دادن است .

برچسب ها: طرح پساب ، آب شرب ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار