فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به افزایش موارد سرقت در خوزستان، گفت‌: به دلیل تورم، بیکاری و وضعیت حاکم بر کشور موارد سرقت نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور افزایش یافته است اما در این شرایط امسال کشف ۸۵ درصدی سرقت را داشته‌ایم.
کد خبر: ۷۲۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 19 March 2019

سردار حیدر عباس زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی جرایم خشن با هفت مؤلفه در سال جاری اظهار کرد: با توجه به گستردگی استان، تنوع جمعیتی، شرایط خاص خوزستان، تورم، گرانی و بیکاری در حوادث اجتماعی و جرایم عمومی اثرگذار است ولی با همه این اوصاف چنین کاهشی خیلی خوب است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی جرایم خشن استان خوزستان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل افزود: توجه ویژه به کشف جرم یکی از مهمترین شاخص‌های موفقیت در کاهش وقوع جرایم خشن است.

فرمانده انتظامی خوزستان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی نسبت به هیچ حادثه‌ای بی تفاوت نیست، خبر داد: آمار کشفیات جرایم خشن در سال گذشته ۸۵ درصد بوده که امسال به ۹۸ درصد افزایش داشته است.

سردار عباس زاده با ابراز امیدواری از کاهش آمار تیراندازی ادامه داد: یکی از معضلات استان خوزستان تیراندازی‌های بی رویه بود ولی امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش تیراندازی داشتیم؛ همچنین کشف تیراندازی در ماهشهر امسال ۱۱۵ درصد و سال قبل ۹۱ درصد بود.

وی با اشاره به افزایش وقوع سرقت در سراسر کشور عنوان کرد: در استان خوزستان امسال ۸۵ درصد کشف سرقت داشتیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به انهدام ۸۱ باند توزیع مواد مخدر یادآور شد: سال گذشته ۶ تُن و ۲۸۳ کیلو و ۷۷۴ گرم و امسال ۱۰ تُن و ۸۴ کیلو و ۷۷۹ گرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

سردار عباس زاده در خصوص کشف و جمع آوری سلاح غیرمجاز با اشاره به جمع آوری سه هزار و ۸۴۴ قبضه اسلحه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ مرحله طرح برای جمع آوری سلاح در استان خوزستان اجرا و در نتیجه ۱۱ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی در خصوص کشفیات کالای قاچاق با اشاره به افزایش ۲۷۴ درصدی در سال جاری بیان کرد: امسال دو تریلیون و ۹۴۲ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان کالای قاچاق در خوزستان کشف شد؛ این آمار در سال گذشته ۷۰۸ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان بود.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به بازسازی و نوسازی کلانتری‌های مختلف به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم ادامه داد: یک هزار و ۶۴ دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف و باندهای بسیاری نیز متلاشی شده‌اند.

سردار عباس زاده با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی هرگز مخالف شادی مردم نیست، اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم که افراد فرصت طلب از چهارشنبه سوری که سنت دیرینه ای است، سوءاستفاده کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت شرایط آب و هوایی خوزستان و امنیت مطلوب این استان برای جذب مسافران نوروزی بیشتر در مقایسه با سال‌های قبل خبر داد: در مسیر جاده‌ها، شهرها و حتی ورودی‌ها نزدیک به ۸۰ ایستگاه موقت پلیس در حوزه انتظامی برپا و نیروهای مورد نیاز نیز مستقر می‌شوند؛ نیروی انتظامی استان با همکاری نیروهای اعزامی از ناجا در حوزه‌های امنیتی، انتظامی و به ویژه امنیت عمومی (سرقت‌ها و جرایم خشن) و همچنین با فعال شدن گشت‌های هوشمند انتظامی، نگهبان محله و پلیس افتخاری در ایام نوروز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به «نشاط بهاری، نظم و قانون مداری» به عنوان شعار بهاری نیروی انتظامی در سال جاری گفت: نیروی انتظامی استان خوزستان در بخش‌های مختلف از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی خدمات رسانی‌های مطلوبی برای مسافران نوروزی و همچنین راهیان نور تدارک دیده است.

سردار عباس زاده با اشاره به راهیان نور به عنوان یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی اضافه کرد: راهیان نور یکی از موضوعات مهم و سنت حسنه‌ای است که با گذشت ۳۰ سال بعد از دفاع مقدس شاهد حضور گسترده مردم در مناطق عملیاتی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ۵۸ یادمان شهدای کشور ۲۱ یادمان مربوط به خوزستان است، گفت: دوران دفاع مقدس به تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری یک ثروت عظیم ملی است؛ در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر زائران راهیان نور به استان خوزستان سفر داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان با اشاره به کشف ۹۵ درصدی سرقت خودرو در خوزستان بیان کرد: استان خوزستان در حوزه کشف جزو چهار استان برتر کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار