مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان آستان قدس رضوی گفت: بیش از 2182 نقطه از سطح اقلیم شهر مشهد تحت پوشش طرح ملی «مهمان امام» قرار می گیرند. پاسخگویی به مسائل شرعی، خدمات کودک و نوجوان، ارائه کتب و محصولات فرهنگی و اجرای برنامه زنده بخشی از برنامه های تبلیغی این طرح است.
کد خبر: ۷۲۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 19 March 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از دبیرخانه خادمیاران رسانه ای آستان قدس رضوی، حجت الاسلام عماد دخانی مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان آستان قدس رضوی در گفتگویی با بیان اینکه طرح ویژه نوروزی خادمیاران تبلیغی با عنوان «مهمان امام» در ایام تعطیلات نوروز و در بیش از 2182 نقطه از سطح شهرمشهد اجرا خواهد شد، اظهارداشت: بنا بر مصوبه ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی، کلیه زائران حریم رضوی تحت پوشش برنامه جامع مهمان امام قرار می گیرند که طی آن، طیف وسیعی از خدمات فرهنگی و تبلیغی آستان ارائه می گردد.

 

وی افزود: مزیت اجرای این طرح در امسال نسبت به سالهای قبل در استفاده از ظرفیت کانون های خادمیاری رضوی است. بسیاری از کانون هایی تبلیغی و معرفتی از سراسر کشور یاری گر آستان قدس رضوی هستند و در فرآیند آموزشِ بیش از 1500 نفر از خادمیاران تبلیغی سراسر کشور - درقالب ارائه محتوای آموزشی باعنوان "ره توشه مبلغان نوروزی" - مجموعه های فرهنگی شاخصی درمقیاس ملی نظیر حوزه علمیه قم همکاری خواهند داشت.

 

حجت الاسلام دخانی درتشریح محورهای چهارگانه برنامه های فرهنگی این طرح خاطرنشان کرد: طرح ملی «مهمان امام» در چهارمحور اجرا می گردد؛ در وهله اول مجتمع های اقامتی، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، مدارس اسکانی، حسینیه ها و مساجد، دوماً مجتمع های تجاری شاخص در سطح شهر با اولویت بازارهای حریم حرم، سوماً مبادی ورودی شهر، پایانه اتوبوسرانی، ترمینال راه آهن و فرودگاه و در محور چهارم، مبادی ورودی و اماکن عمومی نظیر معابر منتهی به حرم، بوستان ها و مراکز اسکان عمومی شهرداری به عنوان هدف اجرای طرح نوروزی استقبال از زوار درنظر گرفته شده اند.

وی ادامه داد: بیش از 2182 نقطه از سطح اقلیم شهر مشهد تحت پوشش طرح ملی «مهمان امام» قرار می گیرند و امیدوارم تمام زوار نوروزی حرم رضوی از مزایای این طرح تبلیغی استفاده نمایند.

مسئول دبیرخانه کانون های خادمیاری تبلیغی و مداحی رضوی ضمن تشریح جزییات برنامه های طرح «مهمان امام»، خدمات تبلیغی را در چهارسطح طبقه بندی نمود و تصریح کرد: ارائه بروشورها و معرفی سامانه های پاسخگویی آنلاین در مراکز فرهنگی و هتل ها در سطح اول و ایجاد گروه های سیار در معابر منتهی به حرم (باتوجه به محدودیت برپایی غرفه ها) در سطح دوم، زمینه کافی برای ارائه 10 برنامه مجزا در هرروز را ایجاد می‎کند که امیدواریم موردتوجه مخاطبان قرار گیرد.

 

وی در انتها از جانمایی و برپایی بیش از چهل ایستگاه فرهنگی در سطح شهر خبر داد و گفت: هر ایستگاه 4 غرفه دارد که به هر غرفه «رواق» گفته می شود. رواق اول مختص ارائه خدمات تبلیغی نظیر پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان کرامات، معجزات و سیره رضوی است و در رواق دوم با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و همکاری مربیان مجرب مهدالرضا، خدمات فرهنگی با محوریت کودک و قرآن ارائه می گردد. در رواق سوم، شاهد عرضه کتب و محصولات فرهنگی هستیم که با اعلام آمادگی مجموعه به نشر آماده عرضه شده اند و در رواق های چهارم نیز خدمات فرهنگی خاص ارائه می گردد و درقالب برپایی استیج و اجرای برنامه های فرهنگی زنده نظیر سرود، شعرخوانی، روایتگری و مسابقات، دفتر نمایندگی بصورت مستقیم فعالیت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار