عضو شورای شهر اهواز خبر داد
عضو شورای شهر اهواز گفت: ممنوعیت سگ‌گردانی در اماکن و معابر عمومی شهر اهواز در کمیسیون فرهنگی و صحن شورای شهر اهواز به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۲۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 20 March 2019

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: ممنوعیت سگ‌گردانی در اماکن و معابر عمومی شهر اهواز در کمیسیون فرهنگی و صحن شورای شهر اهواز به تصویب رسید؛ این مصوبه پیرو اعتراض مردم درخصوص حضور سگ در پارک‌ها است که باعث می‌شود مردم از پارک‌ها و فضای سبز استفاده نکنند.

وی افزود: بر اساس این لایحه سگ‌گردانی و ورود حیوانات خطرناک، مضر و نجس العین به اماکن و معابر عمومی، فضای سبز و پارک‌ها ممنوع شده است و کارکنان شهرداری مأمور، راهنمایی آن‌ها به بیرون از این فضاها هستند.

موسی پور عنوان کرد: در مرحله اول کارکنان شهرداری اعم از کارکنان خدمات، فضای سبز، حراست و اجرائیات موظف هستند در صورت مشاهده سگ گردانی در پارک‌ها و اماکن عمومی آن‌ها را به بیرون هدایت کنند و در صورت استنکاف در مرحله بعدی به ضابطین قضائی و نیروی انتظامی معرفی می‌شوند.

وی گفت: نصب تابلوهای ممنوعیت حیوان گردانی در پارک‌ها توسط سازمان پارک‌ها و آموزش شهروندی توسط معاونت فرهنگی شهرداری جز الزامات این مصوبه است.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مضرات بهداشتی حضور سگ‌ها در اماکن عمومی و تهدید سلامت جامعه به‌ویژه کودکان، عنوان کرد: شورای شهر اهواز با توجه به وجود سالانه حدود ۲ هزار گزش از ناحیه سگ‌ها چه ولگرد و چه سگ‌های باصاحب، شهرداری را به قید فوریت موظف به ساخت پناهگاه لازم و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کرد.

وی افزود: پناهگاه ویژه سگ‌های ولگرد تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تعطیلات افتتاح می‌شود؛ این پناهگاه در مساحت 7 هزار مترمربع در فاز اول ظرفیت نگهداری 700 سگ را دارد.

موسی پور گفت: این لایحه در راستای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مبنی براین‌که هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود تخلف قانونی محسوب می‌شود و در مسیر رعایت حقوق شهروندی توسط شهردار اهواز به شورا ارسال شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار