مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: 25 بقعه و آستان مقدس امام‌زاده در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی از 29 اسفندماه سال 97 تا 14 فروردین ماه سال 98 میزبان طرح آرامش بهاری است و زائران می‌توانند در ایام نوروز از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 20 March 2019
25 بقعه متبرکه در آذربایجان‌غربی میزبان طرح آرامش بهاری
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت همزمان با سراسر کشور، طرح نوروزی آرامش بهاری به منظور خدمات‌رسانی به زائران نوروزی از 28 اسفند ماه سال 97 آغاز شده و تا 14 فروردین ماه سال 98 به اجرا در می‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت فضای دینی در بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه در ایام نوروز و تعطیلات محل تردد و مراجعه است و مردم در این روز‌ها در قالب سیاحت و گردشگری دینی در بقاع متبرکه حضور دارند.‌

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: 25 بقعه و آستان مقدس امام‌زاده در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی میزبان طرح آرامش بهاری است و زائران می توانند در ایام نوروز از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: از این تعداد 6 بقعه و امام‌زاده در هر یک از شهرستان‌های ارومیه و خوی، پنج مکان مذهبی در میاندوآب، سه امامزاده در سلماس، دو آرامگاه در چالدران و یک بقعه یا امام‌زاده در هر یک از شهرستان‌های چایپاره، ماکو و نقده قرار دارند.

جوانبخت اضافه کرد: آستان مقدس امام‌زاده غریب حسن، بی بی معصومه، سراج‌الدین و محمد و ابراهیم(ع) در ارومیه، امام‌زاده اسحاق(ع)، امام‌زاده برگشاد و سید محمد(ع) در سلماس، امام‌زادگان سیدتاج‌الدین، سیدبهلول، سیدمحمد و سیدابراهیم در خوی، امام‌زاده اولیا در نقده و امام‌زاده تاج‌الدین علی در میاندوآب برای اجرای طرح آرامش بهاری انتخاب شده‌اند.

وی اظهار کرد: لحظه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور روحانیان بومی و اعزامی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری جشن شب ولادت حضرت علی(ع) مصادف با 29 اسفند ماه در امام‌زاده‌ها، مراسم تحویل سال نو در امام‌زادگان و برگزاری مراسم روز طبیعت در بقاع متبرکه و امام‌زادگان واقع در دامن طبیعت از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در استان است.

وی بیان کرد: 22 مبلغ دینی نیز از ابتدای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان مستقر هستند و برنامه‌های مهم فرهنگی از قبیل قرآن، ادعیه و طرح قرآن بخوان جایزه بگیر در این بقاع برگزار می‌شود.

جوانبخت اظهار کرد: نقشه راهنما و معرفی امام‌زادگان به چهار زبان انگلیسی، عربی، ترکی آذربایجانی و استانبولی ترجمه و در بین زائران و گردشگران نورزی توزیع خواهد شد.

وی افزود: این اداره کل با تمام توان و منابع انسانی و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت بقاع متبرکه آماده پذیرایی از زائران و میهمانان در ایام تعطیل بوده و در این زمینه هدف‌گذاری‌های لازم و اساسی انجام شده است که انتظار می‌رود بتوانیم همچون سال‌های گذشته شاهد اجرای مناسب و مطلوب این طرح در آذربایجان‌غربی باشیم.

به گزارش فارس، در راستای میزبانی از مسافران نوروزی در امام‌زادگان و براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امام‌زادگان شاخص آذربایجان‌غربی در ایام نوروز برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار