عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امسال تلاش می‌شود تا ارومیه از طریق قطار و ریل به تبریز وصل شود بنابراین در سال 98 عملیات مطالعه و اجرایی آن به طور جدی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۲۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 21 March 2019

ارومیه از طریق ریلی به تبریز وصل می‌شود/آغاز تدریس زبان ترکی در مدارس
به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدهادی بهادری ، با تبریک سال جدید و با اشاره به برخی اتفاقات سال گذشته اظهار کرد: در سال 97 شاهد برخی ناملایمات اقتصادی در کشور بوده و امید است که در سال جدید شاهد رفع بحران و بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته پس از سال‌ها، آرزوی دیرینه مردم ارومیه محقق شد و همشهریان از نعمت قطار بهره‌مند شدند و امید است که امسال نیز شاهد تکمیل آن بوده و اداره کل راه‌آهن آذربایجان‌غربی با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در ارومیه مستقر و جوانان در آن مشغول به کار شوند.

ارومیه از طریق ریل به تبریز وصل می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر امسال تلاش می‌شود تا ارومیه از طریق قطار و ریل به تبریز وصل شود بنابراین در سال 98 عملیات مطالعه و اجرایی آن به طور جدی آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر توسعه راه‌های شهرستان ارومیه گفت: در این رابطه قطعه سه تونل ارومیه-تبریز با سرعت مناسبی در حال انجام بوده و همچنین برای چهار بانده کردن جاده ارومیه-سرو، فعالیت‌ها ادامه داشته و به زودی شاهد پایان این پروژه خواهیم شد.

گازرسانی و اجرای طرح‌های هادی در روستاها انجام شد

بهادری با اشاره به اینکه در سال گذشته اتفاقات مهمی در گازرسانی به روستاها، آسفالت معابر و طرح‌های هادی روستایی انجام شد افزود: امسال نیز با بودجه مناسبی که به این امر اختصاص یافته، این اقدامات تداوم می‌یابد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن در سال 98 اینترنت روستایی با سرعت بالایی در حال اتصال بوده و بنابراین از تمامی ظرفیت‌های کشور برای شکوفایی و توسعه روستاها استفاده می‌شود.

مشکلات بیمه‌ای 9 هزار کارگر ساختمای حل می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال مشکلات بیمه‌ای 9 هزار کارگر ساختمانی حل می‌شود افزود: علاوه بر آن امسال برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد گام‌های مهمی برداشته شده و امید است که سال 98 بیشتر آنها به مدار تولید بازگردند.

وی تصریح کرد: از جمله واحدهای تولیدی راکد، کشتارگاه صنعتی دام ارومیه، توسعه طرح پتروشیمی ارومیه و واحدهای کنستانتره است تا با راه‌اندازی و فعالیت آنها شاهد افزایش اشتغال روستاییان و همشهریان باشیم.

تدریس زبان ترکی در مدارس آغاز می‌شود

بهادری با اشاره به آغاز تدریس زبان ترکی در دانشگاه‌ها بیان کرد: تدریس زبان مادری در مراکز استان نیز دو ساعت در هفته در مدارس انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 98 عملیات مربوط به احیای دریاچه ارومیه تداوم می‌یابد اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر رهاسازی آب از سدها، انتقال آب از زاب که در حال پایان است، انجام شده و آبیاری‌های قطره‌ای نیز در حال توسعه بوده و ادامه می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار