کد خبر: ۷۲۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 24 March 2019

وزیر کشور در آق‌قلا گفت: کمک‌رسانی در آب‌گرفتگی آق‌قلا به دست سپاه انجام می‌شود.

 
وزیر کشور: کمک‌رسانی در آب‌گرفتگی آق‌قلا به دست سپاه انجام می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شب گذشته جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و مصوبه‌های آن در جلسه امروز صبح با فرمانداران شهرهای سیل‌زده استان مورد بررسی قرار گرفت که تا ظهر این مصوبه‌ها به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی افزود: تامین تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات موردنیاز برای مناطق سیل‌زده به عهده راه و شهرسازی است. پیگیری موضوعات و پشتیبانی امور نیز بر عهده استانداری قرار گرفت تا با هماهنگی این اقدامات انجام شود.

وزیرکشور بیان داشت: حوزه امنیتی و جلوگیری از هرگونه سرقت و دیگر مسائل امنیتی بر عهده معاون سیاسی امنیتی استانداری است.

بیشتر بخوانید
  • سردار غیب‌پرور: در بازسازی واحدهای مسکونی به مردم کمک می‌کنیم؛ پشتیبانی سپاه 7 استان از مناطق سیل‌زده+ فیلم

  • فرمانده سپاه گلستان: 1500 نیروی جهادی در مناطق سیل‌زده حضور دارند

  • اعزام بالگردهای نیروی هوافضای سپاه به مناطق سیل‌زده

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد صدا و سیما کمیته اطلا‌ع‎رسانی و اخبار را عهده‌دار باشد و تعیین خسارت نیز ظرف مدت ده روز توسط ستاد مدیریت بحران مشخص و به دولت اعلام شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نگرانی ما در حوزه بالادست سدها و رودخانه اترک بود، گفت: بازدید هوایی از حوزه بالادست سد و رودخانه اترک انجام شد و خوشبختانه دبی آب سد وشمگیر که اصلی‌ترین موضوع در حال حاضر است به حدود 70 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

وی اضافه کرد: به منازل مسکونی و لوازم زندگی مردم خسارت‌های زیادی وارد شده و باید بخشی از این خسارت ها توسط بیمه در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

وزیرکشور خاطرنشان کرد: ارزیابی خسارت‌ها در شهرستان‌های سیل‌زده برعهده فرمانداران است تا به اطلاع ما رسانده شود.

وی افزود: بنده در چند روز آینده به دستور رئیس جمهور در استان گلستان مستقر هستم و هرروز جلسه برگزار می‌شود و اوضاع را کنترل می‌کنم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به سیل‌زدگان استان گلستان بیان داشت: تمام نیروهای سپاه، ارتش و نیروهای نظامی از جاهای مختلف برای امدادرسانی و بازسازی به صورت قرارگاه در استان گلستان مستقر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار