فرمانداران شهرهای در معرض سیل در خوزستان از افزایش آمادگی برای مقابله با سیل احتمالی خبر دادند.
کد خبر: ۷۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 24 March 2019

بنا به‌پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی در اواسط روز شنبه و احتمال وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، از شهروندان و روستاییان به‌ویژه میهمانان نوروزی و ساکنان حاشیه رودخانه‌ها خواسته شد از توقف و اسکان در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های فصلی پرهیز کنند.

جمال عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز گفت: از دهیاران و شوراهای روستاهای حاشیه رودخانه کارون، کرخه و دز درخواست داریم نسبت به اعلام بارندگی و احتمال سیلابی شدن تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

احتمال بارش 150 میلی‌متر در بالادست کرخه

عدنان غزی در رابطه با نحوه آمادگی شهرستان شوش در مقابله با وقوع سیل احتمالی اظهار کرد: با توجه با پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به استان روز گذشته جلسه ستاد بحران برگزار شد؛ احتمال می‌رود در حوزه بالادست کرخه 150 میلی‌متر بارش باران داشته باشیم.

وی افزود: از عشایر و میهمانان نوروزی که در این حوزه هستند درخواست کردیم آمادگی خود را حفظ کنند؛ همچنین به شهرداری اعلام کردیم کمپ‌های سطح شهر را برای مواقع ضروری مهیا کند.

فرماندار شوش عنوان کرد: حدود 20 مدرسه در صورت وقوع سیل برای اسکان میهمانان نوروزی آماده کردیم؛ 3 سالن سرپوشیده نیز فراهم شد تا در صورت نیاز هلال احمر چادرهای خود را در آنجا بر پا کند.

عزی بیان کرد: تمام سیل بندها تقویت شد و به کشاورزانی که در معرض سیل هستند هشدار دادیم که دام‌های خود را از مسیر سیل جابه‌جا کنند.

ترمیم 5 کیلومتر از نقاط آسیب‌پذیر

شاهین هاشمی سرپرست فرمانداری حمیدیه با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در روز گذشته می‌گوید: بیش از 5 کیلومتر از نقاط آسیب‌پذیر روستایی‌ترمیم شد ضمن اینکه این آمادگی در سطح شهر نیز انجام شد.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های خدماتی و ماشین‌آلات در آماده‌باش کامل هستند، افزود: دهیاران و بخشداران نیز توجیه شده‌اند که در صورت هرگونه اتفاقی اطلاع‌رسانی کنند.

احتمال رهاسازی آب در دونقطه

غلام عباس هزاریان بابیان اینکه به لحاظ امکانات و دستگاه‌های موردنیاز در زمان وقوع سیل شهرستان وضعیت خوبی ندارد، گفت: شب گذشته در این رابطه دستورات لازم توسط استاندار داده شد؛ امروز نیز به همراه مدیریت بحران و مدیرکل سازمان آب و برق از مناطق مختلف بازدید شد.

فرماندار دشت آزادگان افزود: احتمال دارد به‌منظور کم کردن از فشار آب در دو نقطه رهاسازی آب انجام شود که تاکنون یک نقطه مصوب و تأیید شده و با توجه به بالا بودن حجم آب در تمام نقاط ترمیم و تقویت سیل بندها نیز آغاز شده است.

مدیریت آب در روستاهای در مسیر پایین‌دست کرخه

سید قاسم موسوی سرپرست فرمانداری هویزه با شاره به بازدید مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مناطق بحرانی اظهار کرد: در مورد یک نقطه مهم باید تصمیم‌گیری شود که فشار آب در آن نقطه کنترل و مدیریت شود.

وی افزود: امروز با نظر مدیریت بحران استان و سازمان آب و برق تصمیم نهایی در خصوص مدیریت آب‌گرفته می‌شود و روستاهایی که در سیل گذشته در معرض سیلاب نبودند و جدیداً در مسیر پایین‌دست رودخانه کرخه قرار گرفتند تا اراضی کشاورزی آن‌ها با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت آسیب نبینند.

سرپرست فرمانداری هویزه عنوان کرد: باوجود محکم‌کاری سیل بندها اما مقرر شد بازبینی مجدد شوند تا شهر با مشکلی مواجه نشود.

پیش‌ازاین سخنگوی وزارت کشور در صفحه رسمی خود با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از غرب کشور از اعلام آماده‌باش به استانداران ۵ استان غربی (لرستان، خوزستان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه بویراحمد و جنوب ایلام) داده بود.

برچسب ها: بحران ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار