رئیس سازمان جوانان هلال احمر از پیوستن 102 هزار و 191 نفر از مسافران نوروزی استان های سراسر کشور به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر در نوروز سال 1398 خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 24 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: شهاب الدین صابونچی با اعلام آمار تجمیعی از اجرا و برگزاری نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر در نوروز سال 1398 از روز 25 اسفند 97 تا روز سوم فروردین ماه جاری این مطلب را عنوان کرد.
وی اظهار داشت: پویش ملی بهرفت در سال های قبل تحت عنوان پویش «نه به تصادفات جاده ای» برگزار می شد و امسال با شکلی متفاوت تری در حال اجرا و برگزاری است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: مسافران نوروزی با حضور در 1226 پست ثابت و سیار این سازمان در سراسر کشور با زدن اثر انگشت خود به صورت نمادین در میثاق نامه طرح بهرفت متعهد می شوند که در ایام تعطیلات نوروزی به بهبود رفتارهای ترافیکی کمک کنند.
صابونچی توضیح داد: آنان با این تعهد آگاهانه به خود و جامعه قول می دهند که با ایمنی خانواده، همسر، فرزندانم و برای سلامتی خود و رفقایم، رعایت سرعت مجاز را خواهم کرد، سبقت بی جا نخواهم گرفت، از کمربند ایمنی در طول مسافرت استفاده خواهم کرد، از تلفن همراه استفاده نخواهم کرد و هرگاه خسته شدم، استراحت می کنم، هنگام خواب آلودگی توقف کرده و استراحت می کنم؛ حتی اگر فاصله اندکی تا مقصد باقی مانده باشد زیرا معتقدم دیرتر می رسم، اما خانواده ای را عزادار نمی کنم.
وی با بیان اینکه از روز 25 اسفند 97 تا روز سوم فروردین 1398، 574 هزار و 442 نفر از مسافران نوروزی به به پست های ثابت و سیار این سازمان در سراسر کشور مراجعه کرده اند، گفت: در مدت زمان یاد شده 30 هزار و 558 نفر از مسافران فصل بهار نمازهای خود را در خیمه های نماز پست های ثابت و سیار نوزدهمن طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر اقامه کرده اند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از بهره مندی 80 هزار و 925 نفر از مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده در ایستگاه های سلامت این پست ها خبر داد و گفت: در هشت روز گذشته از اجرا و برگزاری طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر 78 هزار و 662 نفر از کودکان نیز از فضای دوستدار کودک این پست ها استفاده کرده اند.
صابونچی اظهار داشت: همچنین در مدت یادشده 481 هزار و 851 قلم محصولات تبلیغاتی و فرهنگی در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
وی جمع کل اعضاء فعال و مشارکت کننده این سازمان را در مدت زمان یادشده 17 هزار و 561 نفر روز عنوان کرد.
سازمان جوانان نوزدهمین دوره تجربه حضور و ارائه خدمات در نوروز به هموطنان را دارد در این راستا در قالب 674 پست ثابت، 166 پست سیار و 386 فضای دوستدار کودک و خیمه نماز جمعاً 1226 پست با هدف ارتباط بیشتر با مردم برای افزایش سرمایه اجتماعی و معرفی فعالیت ها و ظرفیت های جمعیت در ارائه خدمات بشردوستانه به ارائه خدمت خواهند پرداخت.
بر اساس ارزیابی طرح های گذشته جانمایی پست ها به سمت محل های تجمع و تردد بیشتر مسافران نوروزی هدایت شده است، اماکن تاریخی و گردشگری، ترمینال های مسافربری، فرودگاه، مجتمع های بین راهی، برخی میادین اصلی شهر و ورودی شهرها همچنان از محل های برپایی پست ها هستند.
کانون های دانشجویی و جوانان داوطلب با همراهی سایر اعضای داوطلب کانون های روستایی، دانش آموزی و طلاب مجری های اصلی اجراکننده این طرح هستند. البته امسال با همگرایی و هم افزایی بیشتر با سایر واحدهای درون جمعیت و برون سازمانی نسبت به جلب همکاری های بین بخشی و تنوع بخشی خدمات برنامه ریزی شده است.
در بخش پست های ثابت اعضای داوطلب و جوان این سازمان به ارائه خدمات ایمنی و سلامت به همراه توزیع بروشورهای اطلاع رسانی می پردازند و راهنمایی و مشاوره در خصوص مخاطرات محلی پیشروی مسافران و ارائه آموزش های حضوری و خدمات سلامت را در دستور کار داوطلبانه خود انجام می دهند.
گروه های سیار همچون سنوات قبل در اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید، پیرامون حرم در شهرهای زیارتی (مشهد، قم، شیراز) و پارک های اصلی و شلوغ شهرها به ارائه کمک های اولیه به مصدومین، خدمات سلامت محور و فعالیت های آموزشی ترویجی حفاظت از محیط زیست می پردازند.
اعضای کانون های طلاب در اماکن جمعیتی فاقد مسجد و نمازخانه در فضاهای مهیا شده توسط سازمان جوانان ضمن اقامه نماز جماعت نسبت به پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران اقدام خواهند کرد.
همچنین اعضای تیم های سحر (حمایت های فرهنگی و اجتماعی)، مربیان کانون های غنچه های هلال و اعضای کانون های دانش آموزی با ارائه بسته های آموزشی و ویژه برنامه های کودکان در محل فضای دوستدار کودک به ارائه خدمت خواهند پرداخت و ششمین جشنواره نقاشی صلح و دوستی نیز در محل فضای دوستدار کودک میزبان علاقه مندان به خلق اثر و شرکت در جشنواره خواهد بود.

برچسب ها: هلال احمر ، پویش ، بهرفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار