استاندار خوزستان :
استاندار خوزستان گفت :از چند روز گذشته و پیش از آغاز بارش ها در استان، ستاد هماهنگی مدیریت بحران خوزستان برگزار شد و هماهنگی های لازم در خصوص جلوگیری از مشکلات ناشی از وقوع سیلاب در استان انجام گرفت.
کد خبر: ۷۲۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 25 March 2019

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد در گفتگو با "تابناک" گفت :از چند روز گذشته و پیش از آغاز بارش ها در استان، ستاد هماهنگی مدیریت بحران خوزستان برگزار شد و هماهنگی های لازم در خصوص جلوگیری از مشکلات ناشی از وقوع سیلاب در استان انجام گرفت.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: روز گذشته نیز هماهنگی های لازم با مدیران اداره کل راه و شهرسازی و سازمان آب و برق خوزستان انجام گرفت تا شاهد بروز اتفاقات ناگوار در استان نباشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث افزایش خروجی آب سد کرخه عنوان کرد: بازدیدی در این زمینه از پایین دست سد کرخه انجام گرفته است تا بتوانیم خروجی این سد را از 550 مترمکعب بر ثانیه افزایش دهیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: تصمیمات لازم در خصوص افزایش خروجی اب از سد کرخه اتخاذ شده است و پیمانکاران در نقاط مورد نظر در حال کار هستند تا شرایط را افزایش خروجی اب از سد فراهم کنند.

وی در خصوص آخرین وصعیت حوضه آبریز کارون عنوان کرد: در این حوضه آبی در شهرستان دزفول مشکلاتی وجود داشت که سازمان اب و برق خوزستان در تلاش است تا این مشکلات را مدیریت و حل کند. در این زمینه از ارتش و سپاه نیز کمک گرفته شده است.

شریعتی ادامه داد: در منطقه شعیبیه شوشتر نیز تصمیماتی اتخاذ شده است تا مردم دچار سیلاب نشوند.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصریح کرد: با هماهنگی همه نیروها در خوزستان تلاش می کنیم تا آماده باش لازم را در مقابله با وقوع سیلاب های احتمالی داشته باشیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان بسیج شده اند تا شاهد هیچگونه مشکلی در سراسر استان نباشیم.

شریعتی با بیان اینکه قرار است برای هر حوضه آبریز یک کمیته مدیریتی تشکیل شود، گفت: این کمیته ها در شهرستان های اصلی مستقر خواهند شد تا بتوانند شرایط را مدیریت کنند و با ستاد مدیریت بحران استان در تماس باشند.

وی در خصوص اخرین وضعیت اروندکنار بیان کرد: اقدامات لازم برای حل مشکل این بخش انجام گرفته و ماشین آلات لمورد نیاز نیز به این منطقه برای کمک رسانی فرستاده شده اند.

شریعتی ادامه داد: در اروند کنار سیلابی رخ نداده است و شرایط به وجود آمده در آن منطقه به دلیل مد اکبر بوده است. با تمام تلاش در حال مدیریت شرایط ان منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر میزان آورد آب رودخانه های دز و کارون بالا رود، ممکن است خروجی آب را در این دو رودخانه افزایش دهیم و این مساله ممکن است باعث آب گرفتگی پارک ساحلی اهواز و برخی مناطق دیگر شود.

شریعتی ادامه داد: همه تلاش ما این است تا کمترین آسیب به مردم برسد و امکان شرایط اضطراری را تا حد امکان کاهش دهیم. این شرایط به میزان آورد آب بستگی دارد اما در این زمینه برای کاهش مشکلات یک مدیریت سیال را در استان حاکم کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار