فرماندار بهبهان عنوان کرد:
فرماندار بهبهان با اشاره به تخلیه دو روستا در شهرستان به دلیل احتمال وقوع سیلاب گفت: سد مارون در حال حاضر حدود 250 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.
کد خبر: ۷۲۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 25 March 2019

محمد حری با اشاره به پیش بینی های انجام گرفته در خصوص بارش باران از ساعات ابتدایی فردا در بهبهان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط در بهبهان عادی است اما با توجه به پیش بینی های انجام گرفته در خصوص بارش های بالادست استان، دستور داده ایم تا دو روستا در شهرستان تخلیه شوند و به مناطق امن بروند.

وی افزود: این دو روستا در گذشته سابقه آبگرفتگی و سیلاب را دارند و با توجه به پیش بینی های انجام گرفته دستور تخلیه این روستاها را صادر کرده ایم.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: با توجه به اینکه پیک بارش های باران در ساعات های ابتدایی فردا است، به ساکنین روستاها اعلام شد تا در نقاط امن مستقر شوند تا شاهد مشکلاتی در خصوص سیلاب نباشیم.

حری در خصوص آخرین وضعیت سد مارون عنوان کرد: از روز شنبه خروجی این سد حدود 50 متر مکعب در ثانیه افزایش داده شده است اما همچنان سد مارون حدود 250 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 947 میلیون متر مکعب از مخزن سد مارون پر از آب است و با توجه به ظرفیت اسمی این سد که یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است، اکنون جای خالی برای بارش ها در مخزن سد وجود دارد.

فرماندار بهبهان بیان کرد: با توجه به پیش بینی های کارشناسان این حجم خالی از مخزن سد پاسخگوی بارش های اخیر است اما در صورتی که میزان بارش از میزان پیش بینی شده بیشتر شود، خروجی سد را افزایش خواهیم داد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سیلاب ، بهبهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار