مدیریت بحران استان اعلام کرد با ادامه بارندگی ها و در معرض سیل قرارگرفتن 58 روستای قزوین، کلیه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان تا پایان هفته در استان در حالت آماده باش هستند.
کد خبر: ۷۲۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 26 March 2019

۵۸ روستای استان قزوین در معرض سیل

 

 به گزارش تابناک قزوین، قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: با توجه با تغییرات آب و هوایی و بارش های بهاری ۵۸ روستای استان قزوین در معرض سیل قرار دارند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده بر آسمان استان جلسه اضطراری با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی امدادی تشکیل شد تا احتمال حوادث بررسی شود.

مهدی خانی عنوان‌کرد: پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها تا ۴۰ میلی متر برسد که رودخانه‌های استان، ظرفیت این میزان بارش را ندارند.

مهدی خانی بیان کرد: ۸۰ درصد مناطق پر جمعیت کشور در معرض سیل قرار دارند و در استان قزوین نیز ۵۸ روستا در معرض سیل قرار دارد که باید پیش بینی مقابله با حوادث صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: با اشاره به وضعیت استان‌های سیل زده مازندران و گلستان با کمک‌های ارسال شده استان مازندران به وضعیت عادی بازگشته اما با توجه به وجود سامانه شدید بارشی طی امروز و فردا، ممکن است که دوباره خسارت‌هایی به این استان‌ها وارد شود لذا همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند تا کمک رسانی معطل نماند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین هم آماده مقابله با حوادث ناشی از سیلاب و بارش‌های شدید هستیم و امکانات همه دستگاه‌ها بسیج شده است.

وی از ساکنان مناطق نزدیک به رودخانه‌ها و نیز مسافران نوروزی خواست در روزهای بارانی به هیچ عنوان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها توقف نکنند و اختیاط لازم را انجام دهند تا دچار حادثه نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار