کارشناس هواشناسی :
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: بارندگی ها امروز سه شنبه در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات شیرکوه ، مناطق جنوبی و شرقی استان آغاز می شود و بارش ها تا اواخر امشب ادامه دارد.
کد خبر: ۷۲۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 26 March 2019

محمدرضا شیرغلامی افزود: آسمان استان فردا صاف و تا قسمتی ابری خواهد بود.
وی اظهار داشت: از بعد از ظهر پنجشنبه تا صبح جمعه هفته جاری موج سریع از استان عبور می کند که پیامد آن رگبارهای پراکنده به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات شیرکوه است.
به گفته شیرغلامی دمای هوای مرکز استان در 24 ساعت گذشته 24 الی 13 درجه در نوسان بود و پیش بینی کرد که در گرمترین ساعت امروز به 21 درجه و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به 23 و 21 درجه سانتیگراد برسد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد کمینه دمای سه شب آینده یزد را هم به ترتیب 10 ، 9 و 8 درجه بیان کرد و گفت: گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته شهر بافق با 27 و سردترین نقطه « بیداخوید» با کمینه دمای صفر درجه سلسیوس گزارش شده است.
شیرغلامی امروز از 80 میلی‌متر بارندگی طی 24 ساعت گذشته در ایستگاه منشاد شهرستان مهریز خبر داد و میزان بارندگی طی این مدت در شهر یزد مرکز استان را یک میلی متر ذکر کرد.
وی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت در بنادک سادات، گل افشان، بنادک کوه دیزه، علی آباد، سلطانب سانیچ ، دره زرشک، بیداخوید، سخوید به ترتیب 55، 44، 31.5، 62، 53، 38، 39.5 و 38.1 میلی‌متر بارندگی گزارش شد.
بارندگی ها از دیروز(دوشنبه) در استان یزد آغاز و سبب جاری شدن سیلاب در تعدادی از رودخانه های فصلی شهرستان های استان شده است.
افزایش بارندگی‌ها در حالی است که یزد در 20 سال اخیر با پدیده خشکسالی شدیدی روبرو بود و به علت کاهش بارندگی ها از جمعیت روستایی آن کاسته شد و سطح زیر کشت نیز کاهش یافت.
به همین علت از 170 هزار هکتار اراضی قابل کشاورزی استان در حال حاضر 116 هزار هکتار آن کشت می‌شود.
در حال حاضر تمام سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسانی استان در آماده‌باش کامل هستند و برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی تمامی ظرفیت‌ها و امکانات بسیج شد.
یزد در ناحیه مرکزی ایران در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و به علت شرایط جغرافیایی میزان بارش ها در آن اندک است و علت آن دوری استان از دریاست که کمتر تحت تاثیر ابرهای باران زا از غرب و جنوب کشور قرار می گیرد.
با توجه به فقر پوشش گیاهی و وجود گسترده عرصه های بیابانی بارندگی ها عموما در استان سبب جاری شدن سیلاب و رواناب می شود.
ارتفاعات شیرکوه با 4075 متر مرتفع ترین نقطه استان یزد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار