جانشین ستاد خدمات سفر شهرستان میبد گفت: این ستاد با هماهنگی و برنامه ریزی لازم و اعلام آماده باش به تمام مدیران شهرستان و هماهنگی برای فراهم کردن مکان های سرپوشیده برای اسکان مسافران نوروزی آمادگی کامل برای مدیریت بحران را دارد.
کد خبر: ۷۲۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 26 March 2019

علیرضا ابوالحسنی افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون رئیس‌جمهوری و استاندار یزد مبنی بر حضور مستمر و پررنگ فرمانداران و مدیران در محل کار و با توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی و شرایط نامساعد جوی اعضای ستاد در آمادگی کامل است.
وی ادامه داد : از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون روزانه هزار و 300 نفر پذیرش و اسکان یافتند که در مجموع حدود هفت هزار اقامت شب در شهرستان ثبت شد.
جانشین ستاد خدمات سفر میبد تصریح کرد: در این مدت علاوه بر مدارس و نمازخانه‌های مدارس چندین حسینیه ، تکیه و به‌ویژه مصلی آیت‌الله اعرافی به ظرفیت اسکان افزوده شد.
وی تأکید کرد: همچنین تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی و اسکان آن‌ها نظیر آماده‌سازی و تجهیز مدارس و کلاس‌ها به امکانات لازم و نظافت ،تجهیز کمپ ورودی جهت راهنمای مسافران و توزیع نقشه و راهنمای گردشگری ،تمرکز دستگاه‌های خدمات رسان در کمپ ورودی ،اصلاح راه دسترسی و ورودی کمپ راهنمای مسافرین از طرف شمال و آماده‌سازی کمپ مسافرین امام رضا (ع) ورودی جنوبی از طرف یزد را برشمرد .
این مسئول به دیگر اقدامات مانند رسیدگی به سیمای شهر ،نظافت خیابان‌ها ، اماکن تاریخی ، ایجاد چندین بازارچه صنایع‌دستی ، ایجاد چند مسیر گردشگری ، ایجاد کشیک‌های نوروزی در دستگاه‌های خدمات رسان ، دعوت از راهنمایان گردشگری برای معرفی بیشتر اماکن تاریخی ، ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.
وی در ادامه به مسافرین نوروزی توصیه کرد که امشب را از استقرار در محل پارک‌ها و فضاهای باز خودداری کنند و با مراجعه به ستاد اسکان شهرستان در مکان‌های سرپوشیده و مناسب که تدارک دیده شد اسکان یابند.
میبد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با پنج هزار و 84 کیلومترمربع وسعت یک‌سوم آن شامل باغ‌های هم پیوند و بافت تاریخی به مساحت یک هزار و 200 هکتار به‌عنوان شهری تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.
میبد تک بناهای تاریخی مانند نارین قلعه ، برج کبوتر خانه ، یخچال ، چاپارخانه ، قلعه مهرجرد ، آسیاب دو سنگی محمدآباد ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، آب انبارکلار، آب انبار حاجی علی‌محمد ، حمام یخدان ، قلعه بار جین و... دارد.
صنایع‌دستی میبد نیز شامل زیلو، کار بافی ، سفال ، نقاشی روی سفال ، موتابی ، خراطی و ... است .
ازجمله بومگردی ها می‌توان به مزرعه کلانتر، ده آباد و ... نیز هتل و رستوران‌های سنتی موجود در بافت قدیمی شهر و روستاها با تلفیقی از ساختار سنتی و نوین اشاره کرد که هرساله در ایام نوروز و در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
این شهرستان 300 اثر ثبتی ، 263 اثر غیرمنقول ، 10 اثر منقول ، 9 اثر قدیمی و 18 اثر ناملموس و 9 موزه دارد.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 104هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار