مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به پیش بینی های هواشناسی و هشدار وقوع سیل اشاره و بیان کرد: در اقدامی پیشگیرانه و به منظور جلوگیری از تبعات ناشی از بارندگی سه روستا در بخش سرولایت شهرستان نیشابور واقع در مرکز استان تخلیه شدند.
کد خبر: ۷۲۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 26 March 2019

تابناک رضوی: حجتعلی شایان فر صبح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این روستاها را شامل 'گاوکشی، کلاته حاجی و شکوه سنگ' ذکر و بیان کرد: در پی بارش شدید باران جاده فرعی انداده - جغتای واقع در غرب خراسان رضوی به دلیل بارش های شدید از دیشب تاکنون بسته و مسیر جایگزین برای آن مشخص شده است. 

وی افزود: ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی هم اینک در حال آماده باش است و در این چارچوب همه فرمانداران، شهرداران، مدیران و مسئولان بخش های مختلف سطح استان در محل ماموریت خود حاضر بوده و اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام داده اند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با تداوم بارش از دیشب تاکنون 15 شهرستان استان به ویژه در مناطق غربی خراسان رضوی بارندگی داشته اند. 

وی بیشترین میزان بارندگی را طی این مدت در شهرستان بردسکن واقع در جنوب غربی خراسان رضوی به میزان 17 میلیمتر اعلام و بیان کرد: پس از آن در شهرستان های سبزوار و جغتای به ترتیب 12 و 10 میلیمتر بارندگی ثبت شده است. طی همین مدت در کلانشهر مشهد نیز سه میلیمتر باران باریده است. 

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران طی روزهای ششم و هفتم فروردین ماه جاری این استان را فرا می گیرد. با توجه به رگباری بودن بارش ها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد. بیشترین بارش برای شهرستان های درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش بینی شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار