مدیرعامل آب و برق خوزستان عنوان کرد
مدیرعامل آب و برق خوزستان با پیش‌بینی افزایش دبی کارون به 2100 مترمکعب بر ثانیه تا آخر امشب یا فردا، گفت: در این شرایط روستاهای پایین‌دست اهواز و جاده ساحلی دچار مشکل شده و تردد در این جاده قطع می‌شود.
کد خبر: ۷۲۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 26 March 2019

فرهاد ایزدجو در رابطه با نقاطی که احتمال می‌رود با سیل مواجه شود، اظهار کرد: سیلاب‌ها ممکن است مربوط به رودخانه فصلی باشند و در جایی طغیان کنند اما در رودخانه‌های اصلی که آب از سدها خارج می‌شود وضعیت بحرانی نداریم و حداکثر نگرانی در حد آب‌گرفتگی باشد.

وی افزود: در این شرایط خیلی مهم است که مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند؛ هم‌ سطح آب مواج است و هم تغییرات سطح آب را داریم.

مدیرعامل آب و برق خوزستان در خصوص شرایط شهرها و روستاهای حوضه کرخه، گفت: تا 3 روز آینده در این حوضه افزایش ظرفیت آب را نداریم و درصورتی‌که ورودی آب به رودخانه کرخه بیش از پیش‌بینی ما باشد مجبور به رهاسازی آب می‌شویم.

ایزد جو با بیان اینکه وضعیت فعلی سدها روی سایت سازمان آب و برق قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: رودخانه کرخه 12 سال است که دچار خشکسالی شده اما درگذشته سیل را تجربه کرده و تلفات زیادی نیز داشت.

وی با اشاره به دبی 550 مترمکعب بر ثانیه آب در کرخه، بیان کرد: یکی از راه‌های مدیریت کرخه بحث انحراف سیل از مسیر اصلی رودخانه به سمت دشت‌ها و هدایت آن به سمت هور العظیم است که از قدیم نیز این روش انجام می‌شد.

ایزدجو با تأکید بر ایمن نگه‌داشتن شهرهای سوسنگرد، بستان، هویزه و رفیع از سیلاب، گفت: تمام روستاهای در معرض خطر واقع در بالادست اهواز و دزفول با کمک مدیریت بحران استان شناسایی شد و اقدامات لازم در آن‌ها صورت گرفت و اکنون هیچ‌گونه خطر جدی این مناطق را تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود دبی رودخانه کارون به 2100 مترمکعب بر ثانیه تا آخر امشب یا فردا برسد، افزود: در این شرایط روستاهای پایین‌دست اهواز و جاده ساحلی دچار مشکل شده و تردد در این جاده قطع می‌شود.

ایزدجو با رد احتمال آسیب دیدن 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوضه کرخه از سیلاب، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 3 تا 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با انحراف سیل آسیب ببیند که آن‌هم مربوط به اراضی شلتوک است که غیرقانونی اقدام به کشت آن شده و کشاورزی‌هایی که در حریم رودخانه صورت گرفته است.

وی در رابطه با وضعیت اروندکنار گفت: در اروندکنار مد رو به کاهش است و روزانه حدود 10 تا 15 سانتی‌متر از ارتفاع آن به‌تدریج کاسته می‌شود؛ بیشترین مد را روز گذشته داشتیم و شرایط اروندکنار رو به بهبودی است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: آبگرفتگی ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار