معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش آورد رودخانه های استان، گفت: پیش بینی می شود تا دبی رودخانه کارون تا 2هزار و 400 مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعا پارک ساحلی اهواز را آب فرا می گیرد.
کد خبر: ۷۲۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 27 March 2019

حمیدرضا لشکری با اشاره به پیش بینی ها در خصوص افزایش دبی رودخانه کارون اظهار کرد: بعد از جلساتی که در ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد، تصمیماتی در خصوص دبی رودخانه کارون اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این زمینه تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش دبی ورودی سد دز و سدهای کارون، میزان دبی رودخانه کارون افزایش داده شود تا بتوانیم آب پشت سدها را مدیریت کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در این زمینه پیش بینی می شود تا دبی رودخانه کارون تا 2هزار و 400 مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعا پارک ساحلی اهواز را آب فرا می گیرد.

لشکری ادامه داد: این میزان افزایش دبی رودخانه کارون فقط باعث آبگرفتگی پارک ساحلی اهواز و شاید بخش هایی از جاده ساحلی شود اما خطری سایر نقاط اهواز را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: ممکن است زیر گذرهایی که در جاده ساحلی قرار دارند نیز دچار آبگرفتگی شوند اما به احتمال فراوان آب به جاده ساحلی نخواهد رسید و شهروندان اهوازی نگران نباشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش ها در بالادست بسیار بالا بوده است و این مساله باعث شده تا آورد رودخانه های استان بسیار زیاد باشد.

لشکری عنوان کرد: سعی ما بر این است تا حداقل میزان خروجی را از سدهای استان داشته باشیم تا مردم در خوزستان با کمترین مشکل در بحث سیلاب مواجه شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار