رییس استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به راهیابی 76 نفر به مرحله دوم(استانی) المپیاد دانش‌آموزی گفت: مرحله دوم این المپیاد از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه 98 در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 13 April 2019

جمال حیدری اظهار کرد: مرحله اول المپیادهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی 98-97 در دی‌ماه 97 برگزار شد. نتایج مرحله اول اعلام شده است و برگزیدگان مرحله اول می‌توانند در مرحله دوم که اردیبهشت‌ماه سال 98 برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: مرحله اول المپیاد در 9 گرایش شامل فیزیک، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، کامپیوتر، ادبی، شیمی، ریاضی، جغرافیا، زیست شناسی و نجوم و اختر فیزیک برگزار شد که رشته جغرافیا اولین دوره‌ای بود که جزو رشته‌های المپیاد قرار گرفت.

رییس استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرحله دوم(استانی) المپیاد از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه 98 برگزار می‌شود. راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد می‌توانند یک هفته یپش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی oly.medu.ir دریافت کنند. برای شرکت در مرحله دوم المپیاد این کارت حتما باید ممهور به مهر مدرسه محل تحصیل داوطلب باشد.

حیدری تصریح کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان مرحله اول، 76 نفر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب شدند. برگزیدگان این مرحله به دوره تابستان المپیادهای علمی سال تحصیلی 98-97 راه پیدا می‌کنند. منتخبین دوره تابستان که در 9 رشته اعلام شده در المپیاد مدال طلا کسب کنند، به مرحله جهانی راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: آزمون مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در حوزه متمرکز استانی در اهواز که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از منابع آزمون مرحله دوم به سایت oly.medu.ir یا sampad.medu.ir مراجعه کنند. از داوطلبان راه یافته به مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی انتظار می‌رود با مطالعه منابع آزمون به درستی خود را برای شرکت در المپیاد آماده کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار