کد خبر: ۷۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 30 March 2019

تیم فوتبال تراکتورسازی امیدوار است با پیروزی پرگل مقابل استقلال خوزستان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم فوتبال تراکتورسازی در چارچوب دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 19 امروز در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود.

شاگردان جرج لیکنز که با پیروزی یک بر صفر در دیدار با پدیده مدعی سال 97 را به پایان رسانده بودند، در نخستین دیدار سال 98 به دنبال تداوم بخشیدن به عملکرد خوبشان در دور برگشت لیگ هستند. استقلال خوزستان نیز در آخرین دیدار سال 97 با نتیجه 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن اصفهان تن به شکست خارج از خانه داده بود.

شرایط استقلال خوزستان و تراکتورسازی در جدول

در حال حاضر تراکتورسازی با کسب 12 برد و 7 تساوی از 22 دیدار گذشته‌اش 43 امتیازی بوده و بر اساس تفاضل گل در رده چهارم جدول قرار گرفته است. در کارنامه این تیم 3 شکست نیز وجود دارد. سرخپوشان تبریزی در لیگ هجدهم 33 گل زده و 15 گل خورده نیز داشته‌اند.

در صورتی که تراکتورسازی 3 امتیاز دیدار خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان را کسب کند، با لغزش 3 مدعی دیگر می‌تواند به صدر جدول صعود کند. تساوی در دیدار امروز نیز در بهترین حالت تراکتورسازی را به رده سوم جدول می‌رساند اما احتمال تغییر این جایگاه پس از دیدار سپاهان با نفت مسجدسلیمان زیاد است.

با این حال شکست مقابل استقلال خوزستان تغییری در جایگاه شاگردان لیکنز ایجاد نمی‌کند. اما تراکتورسازی برای حفظ حاشیه امنیت خود در مقابل پدیده، در دیدار امروز محکوم به پیروزی است. شاگردان گل محمدی با پیروزی مقابل پارس جنوبی جم به یک امتیازی سرخپوشان تبریزی رسیده‌اند.

 

در آن سوی میدان استقلال خوزستان امیدوار است در هفته‌های آتی نتایج قابل توجهی کسب کرده و از قعر جدول فرار کند. این تیم در حال حاضر با 3 برد، 7 تساوی و 12 شکست، 10 امتیازی است (6 امتیاز از این تیم کسر شده) و در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

در صورتی که استقلال خوزستان مقابل مهمان خود به پیروزی برسد، می‌تواند به کاهش اختلاف امتیازی با سپیدرود رشت و نفت مسجدسلیمان امیدوار باشد اما هر نتیجه‌ای که در دیدار امروز کسب شود، تغییری در جایگاه این تیم ایجاد نمی‌کند. استقلال خوزستان در هفته‌های گذشته 13 گل زده و 30 گل نیز دریافت کرده است.

عملکرد استقلال خوزستان و تراکتورسازی در 5 بازی اخیر لیگ

استقلال خوزستان در 5 بازی اخیر خود یک برد، یک تساوی و 3 شکست تجربه کرده است. این تیم به امید کسب یک برد دیگر به میدان می‌رود تا بتواند بیشترین امتیازات را در هفته‌های باقی مانده لیگ کسب کند. استقلال خوزستان در صورت کسب 3 امتیاز دیدار مقابل تراکتورسازی، تعداد بردهای خود در لیگ هجدهم را به 4 بازی می‌رساند.

برخلاف استقلال خوزستان، تراکتورسازی عملکرد قابل توجهی در بازی‌های اخیر خود داشته و در 5 بازی آخر خود 4 پیروزی به همراه یک تساوی کسب کرده است تا از 15 امتیاز ممکن در این بازی‌ها، تنها 2 امتیاز را از دست داده باشد.

شاگردان لیکنز امیدوار هستند عملکرد خوب خود با سرمربی بلژیکی را ادامه داده و در صورت لغزش تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان، خود را به صدر جدول رده‌بندی برسانند.

تراکتورسازی در اندیشه تکرار بهترین برد

شاگردان جرج لیکنز در حالی به مصاف استقلال خوزستان می‌روند که در دور رفت این مسابقات، استقلال خوزستان را با 6 گل در تبریز شکست دادند. در این بازی علی عبدالله زاده گل اول را برای سرخپوشان به ثمر رساند اما در ادامه آنتونی استوکس به ترتیب در دقایق 35 (پنالتی)، 40، 64 و 83 بازی 4 گل متوالی را برای تراکتورسازی به ثمر رساند. در دقیقه پایانی دیدار نیز اشکان دژاگه ششمین گل میزبان را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد.

این تیم که در شرایط مناسبی را تجربه می‌کند، در حال حاضر به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به دیگر حریفان در رده چهارم جدول قرار گرفته و بازیکنان این تیم به خوبی می‌دانند هر یک از گل‌هایی که در دیدارهای آتی به ثمر می‌رسانند تا چه میزان در تعیین سرنوشت تراکتورسازی تأثیرگذار است. بر همین اساس شاگردان لیکنز در دیدار امروز به دنبال ارائه بهترین بازی و افزایش تفاضل گل خود نیز خواهند بود.

برتری محسوس تراکتورسازی در مصاف با استقلال خوزستان

تراکتورسازی و استقلال خوزستان تاکنون 11 بار در چارچوب دیدارهای لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل این بازی‌ها 6 برد برای تراکتورسازی و یک برد برای استقلال خوزستان بوده است. این دو تیم در 4 بازی نیز به تساوی رضایت داده‌اند.

سرخپوشان تبریزی در این 11 بازی 23 بار دروازه حریف را باز کرده‌اند تا میانگین 2.09 گل زده در هر دیدار را به ثبت برسانند. استقلال خوزستان نیز در این دیدارها 7 بار دروازه تراکتورسازی را باز و میانگین 0.63 گل زده در هر بازی را برای خود ثبت کرده‌اند.

پرگل‌ترین دیدار دو تیم مربوط به دیدار دور رفت فصل جاری لیگ است که تراکتورسازی توانست در خانه با 6 گل استقلال خوزستان را شکست دهد. تنها پیروزی آبی‌های خوزستانی مقابل تراکتورسازی نیز به دیدار هفته نخست لیگ هفدهم بازمی‌گردد که استقلال خوزستان توانست مهمان خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با دیدارهای این دو تیم، ثبت میانگین 2.72 گل در هر بازی است. تنها در 4 دیدار این دو تیم کمتر از 2 گل به ثمر رسیده است.

به گزارش تسنیم، با بازگشت آنتونی استوکس، مسعود شجاعی تنها غایب تراکتورسازی در دیدار با استقلال خوزستان است که این دیدار را به دلیل محرومیت از دست داده است. در آن سوی میدان نیز مهرداد پورابوالقاسم تنها محروم تیم میزبان برای مصاف با تراکتورسازی است. دیدار این دو تیم با قضاوت امیر عرب براقی از ساعت 19 امروز در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار