سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام از برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت چهلمین سالگرد تثبیت نظام اسلامی در یوم الله 12 فروردین 1398 در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۲۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 31 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام علی چراغی پور افزود : در ادامه فعالیت ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشت یوم الله 12 فروردین عصر فردا یکشنبه 11 فروردین در ایلام برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مراسم در محل حسینیه اهل بیت (ع) شهر ایلام واقع در خیابان خرمهشر برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه در روز 12 فروردین ماه سال 58 و با رأی حداکثری مردم به جمهوری اسلامی پایه‌های این نظام مقدس مستحکم شد افزود: بی تردید هیچ رفراندومی در این سطح با این گستردگی و اهمیت در کشور اتفاق نیفتاده و ملت آگاه و فهیم ایران اسلامی در 12 فروردین 1358 با رأی قاطع و حداکثری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهر تأیید زدند و آن را در تاریخ ثبت و ضبط کردند.

چراغی پور با اشاره به تقارن یوم الله 12 فروردین سال جاری با سالروز شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) تأکید کرد: در سال جاری به دلیل تقارن این روز با ایام شهادت امام موسی ابن جعفر (علیه السلام)، مراسم یوم الله 12 فروردین به صورت توأمان با بیان مناقب و فضائل باب الحوائج الی الله، حضرت امام موسی ابن جعفر (علیه السلام) و تبیین اهمیت یوم الله 12 فروردین و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی جنبه تبینی خواهد داشت.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام بزرگداشت یوم الله 12 فروردین را حسن ختام ویژه برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورد.

*** همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد :
12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی بوده که در آن با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور از سلطنتی به جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر و ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست .

جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان به طور مستمرفراهم شود.

استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

از این رو حفظ استقلال هزینه‌هایی در برداشته و دشمنان این مرزوبوم با طراحی توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی، تحریم قتصادی و… و درنهایت ایجاد موانع و دشمنی در دست یابی به فناوری صلح آمیزهسته‌ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران عزیز دارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام ضمن گرامیداشت این روز تاریخی اعلام می دارد ؛ امروز ملت ایران در آغاز دهه چهارم استقرار «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» با تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) معمارکبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این آرزشها پای می‌فشارد و روز «جمهوری اسلامی» را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار