وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو با بیان اینکه سیلاب‌های اردیبهشت و خرداد خوزستان را تهدید می‌کند، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در ماه‌های آینده رواناب‌های شدید و بیش از ظرفیت سدها در خوزستان خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 01 April 2019

رضا اردکانیان وزیر نیرو در مرکز پایش سدهای خوزستان در سازمان آب و برق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیلاب‌های اردیبهشت و خرداد خوزستان را تهدید می‌کند گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در ماههای آینده رواناب‌های شدید و بیش از ظرفیت سدها در خوزستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این رواناب‌ها که به سمت تالاب‌ها جاری می‌شود، تبخیر شده و یا به مصرف می‌رسد و یا سهمی از آن به دریا و تالاب مرزی وارد می‌شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه بی کارون رو به افزایش است و گفت: ملاثانی، شیبان و ویس از توابع شهرستان باوی در شمال اهواز در معرض خطر سیل قرار دارند.

وی افزود: بخش مهمی از رواناب‌های آینده ناشی از برف‌های وسیعی است که در بالادست باریده و در ماه‌های آتی با افزایش دما آب خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آبی جاری در حدود 80 درصد رواناب بیش از متوسط درازمدت در خوزستان داشته باشیم گفت: اطمینان خاطر می‌دهم که بحث پایداری سدها به دلیل دقت بالا در مطالعات و طراحی سدها و پیش‌بینی سیلاب با دوره‌های بلندمدت، هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد.

وی درباره شایعات منتشرشده در مورد احتمال شکستگی برخی از سدها تصریح کرد: در این زمینه هیچ جای نگرانی نیست، افرادی هستند که کارشان ایجاد التهاب است هر چند که بعد از 24 ساعت خبرهای جعلی آن‌ها تکذیب می‌شود، اما در همان 24 ساعت بر روح و روان مردم اثر مخرب می‌گذارند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار