مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خبر داد
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از فعالیت شبانه‌روزی ایستگاه‌های پمپاژ آب شرکت توسعه نیشکر برای انتقال بخشی از سیلاب‌ها به سمت دو تالاب شادگان و تالاب ناصری خبر داد.
کد خبر: ۷۳۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 02 April 2019

محمود شمیلی در حاشیه بازدید از روند ایستگاه پمپاژ آب به کانال المهدی ، اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان و تصمیم ستاد مدیریت بحران استان مبنی انتقال بخشی از سیلاب‌ها به تالاب ناصری و همچنین تالاب شادگان و استفاده از آب ناشی از وقوع سیلاب‌های اخیر در استان، ایستگاه‌های پمپاژ شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به‌صورت شبانه‌روز در حال پمپاژ آب به کانال المهدی جهت انتقال بخشی از سیلاب‌ها به تالاب ناصری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال آب از طریق کانال نیشکر به تالاب شادگان، بیان کرد: این کار ضمن مقابله با خطرات ناشی از افزایش دبی رودخانه کارون، سبب می‌شود بخشی از حق آبه تالاب شادگان نیز تأمین شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: آب رودخانه کارون از ایستگاه‌های پمپاژ سه کشت و صنعت حکیم فارابی، سلمان فارسی و دعبل خزاعی با ظرفیتی بالغ بر 30 مترمکعب از طریق کانال به سمت تالاب شادگان هدایت می‌شود.

بنا بر این گزارش، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با دستور مدیرعامل و تشکیل کمیته بحران همگام با سایر ارگان‌ها،  تمهیداتی برای کاهش خسارات ناشی از سیل در غرب و شرق کارون در نظر گرفت که از چند روز قبل وارد فاز عملیاتی شده است.

در غرب کارون نیز شرکت‌های کشت و صنعت توسعه نیشکر همچون بهمن‌ماه سال گذشته، شبانه‌روز در مناطق بحرانی حضور دارند و ماشین‌آلات و نیروهای این شرکت در راستای ترمیم سیل‌بندها به روستاهای حاشیه رودخانه‌های استان اعزام شده‌اند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار