پزشکی قانونی از کشته شدن ۱۴ تن در سیل لرستان خبر داده در حالی که هلال‌احمر شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر را تکذیب کرده است.
کد خبر: ۷۳۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 03 April 2019

پزشکی قانونی از کشته شدن ۱۴ تن در سیل لرستان خبر داده در حالی که هلال‌احمر شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر را تکذیب کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تاکنون ۶۷ روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون تخلیه شده‌اند.

حاجی‌زاده با اشاره به روستاهای در معرض خطر، اظهار کرد: تا این لحظه در شوش ۱۱ روستا، دزفول ۹ روستا، شوشتر ۲۷ روستا، شادگان یک روستا، دشت آزادگان یک روستا، اهواز ۱۳ روستا و بخشی از منطقه سید خلف اهواز و در شهرستان کارون نیز چهار روستا تخلیه شده‌اند.

وی افزود: این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه در حال هشدار به روستاها و شهرهای در معرض خطر هستیم تا آنها نیز تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت تفکیکی حوضه‌های آبریز بیان کرد: در حوضه کرخه چهار شهر شامل شهرهای کوت سید نعیم، سوسنگرد، بستان، رفیع و ۷۴ روستا در شهرهای اهواز، شوش، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه در معرض خطر قرار دارند و هشدارهای لازم به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: در حوضه آبریز دز نیز روستای زاویه‌های دزفول، آهودشت شوش، شعیبیه شوشتر و بخش مرکزی اهواز (بامدژ) در معرض خطر قرار دارند.

ورود هواپیمای ارتش حامل محموله اقلام کمکی به اهواز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ورود یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل محموله ۵۰ تنی کمک به سیل‌زدگان به فرودگاه بین‌المللی اهواز خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران که حامل یک محموله ۵۰ تنی برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان بود، وارد اهواز شد.

وی افزود: این هواپیما شامگاه ۱۳ فروردین ماه از تهران وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد تا محموله خود را تخلیه کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: این محموله ۵۰ تنی شامل جیره غذایی یک ماهه، پتو و چادر است که از امشب میان سیل‌زدگان خوزستانی در مناطق مختلف استان توزیع خواهد شد.

خدادادی خاطرنشان کرد: از زمانی که این هواپیما وارد اهواز شد، نیروهای هلال احمر خوزستان با همراهی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران این محوله را تخلیه و بارگیری کردند و کار توزیع اقلام امدادی نیز از لحظه بارگیری آغاز شده است.

۳۸ روستا در لرستان در محاصره سیل قرار دارند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۸ روستا در منطقه در محاصره سیل قرار دارند.

مجید کیان‌پور در مورد وضعیت استان لرستان اظهار کرد: متأسفانه شهرهای دورود، نورآباد، پلدختر، خرم‎آباد و کوه‌دشت با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: درود و ازنا وضعیتی بحرانی دارد و حتی شاید فراتر از وضعیت قرمز باشد.

کیان‌پور عنوان کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی بیش از ۱۳ روستا قطع شده و ۱۱ روستا نیز برق ندارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هشت روستا در محاصره سیل بوده و سیل وارد ۲۰ روستا شده و آسیب زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

هلال‌احمر: شایعه کشته‌شدن تعدادی از مردم در سیل پلدختر صحت ندارد

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر کشته شدن تعدادی از مردم در سیل شهرپلدختر را تکذیب کرد.

مرتضی سلیمی با اشاره به تلاش نیروهای امدادی و نیروهای مسلح برای عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده استان لرستان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شرایط نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است و در صورتی که بارندگی جدیدی نداشته باشیم، فرایند کمک رسانی افزایش می‌یابد.

وی همچنین با رد هر گونه خبری مبنی بر کشته شدن سیل زدگان در شهر پلدختر گفت: سیل پلدختر هیچ تلفاتی نداشته است.

خروش قمرود جان یک نفر را گرفت

سخنگوی اورژانس قم گفت: خروش رودخانه در قم و بی احتیاطی توسط یک فرد غیر بومی، جان او را گرفت.

مهدی فراهانی در خصوص حادثه غرق شدگی فردی درقاهان، روستای بنابران عنوان کرد: متاسفانه علی رغم همه توصیه ها و هشدارها، خروش رودخانه در قم و بی احتیاطی یک فرد غیر بومی، جان وی را گرفت.

سخنگوی اورژانس قم افزود: با وجود حضور بالگرد اورژانس و آمبولانس اورژانس، امکان انجام اقدام درمانی برای فرد غرق شده نبود و سیل موجب فوت این فرد شد.

وی اظهار کرد: جسد این فرد که به دلیل نزدیک شدن به رودخانه درون آب افتاده بود توسط نیروهای مردمی و بالگرد اورژانس از آب گرفته شد.

فراهانی در خصوص اقدامات انجام شده توسط اورژانس قم در روز طبیعت نیز توضیح داد: از ساعت ۸ صبح تا ۲۲، اورژانس ۱۱۵ و نیروها و آمبولانس در ۲۲ نقطه از تفرجگاهها- پارکها- بوستانها ونیز بخشهای استان بویژه بخش کهک و دستجرد و سلفچگان مستقر شدند.

وی گفت: علاوه بر ارائه خدمات اورژانس درسطح شهر به بیماران داخلی و قلبی و تصادفات درون شهری، شاهد گزارشاتی از حوادث جاده ای نیز بودیم. تعداد ۱۱ تصادف درجاده و بخشهای استان با ۲۲ مجروح گزارش شد که در این راستا ۱۶ مجروح به بیمارستان منتقل و۶ مجروح به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: روز گذشته بالگرد اورژانس نیز روز سختی داشت و با توجه به هماهنگی های لازم از صبح در بخش کهک و سلفچگان استقرار یافت و به انجام ماموریت پرداخت.

فراهانی عنوان کرد: در ماموریت اول در حدود ساعت ۱۴:۰۰ اعزام بالگرد جهت گزارش غرق شدگی به بخش قاهان صورت گرفت و در دومین ماموریت نیز به واسطه تصادف چند دستگاه خودرو، بالگرد به سلفچگان اعزام شد. این تصادف در محور سلفچگان اتفاق افتاد که ۴ مجروح بدحال به همراه داشت و جهت انتقال مجروحان و کمک به بازگشایی سریعتر ترافیک بالگرد در اسرع وقت اعزام شد.

پزشکی قانونی: سیلاب در لرستان ۱۴ کشته داشت

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: از ابتدای بارش های سیل آسا در لرستان تاکنون، ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی تحویل شده است.

حمیدرضا نظیفی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده کشته شدگان سیل اظهار داشت: از ابتدای دوره بارش سیل آسای باران در استان تاکنون ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳ نفر مربوط الیگودرز، یک نفر مربوط به شهرستان دورود، ۳ نفر مربوط به خرم آباد، ۲ نفر مربوط به کوهدشت، ۲ نفر مربوط به معمولان، ۲ نفر مربوط به چگنی و یک نفر مربوط به نورآباد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ضمن اظهار تأسف از حادثه پیش آمده، افزود: پزشکی قانونی استان در طول مدت حادثه در کنار مردم حضور داشته و با معاینه اجساد و صدور سریع جواز دفن، مانع از افزایش درد و آلام مردم شده است.

نظیفی گفت: تا پایان مشکلات ناشی از این بحران، پزشکی قانونی در هر لحظه از شبانه روز آماده معاینه اجساد و صدور جواز دفن است.

وزیر کشور: گنبد در شرایط عادی قرار گرفته / فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند

وزیر کشور اعلام کرد که وضعیت گنبد در شرایط عادی قرار گرفته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وضعیت شهرستان گنبد کاووس، اولین شهری که در معرض آبگرفتگی قرار گرفت را عادی و مطلوب توصیف کرد و گفت: در اولین روز بحران سیلاب اخیر شاهد آبگرفتگی این شهرستان به میزان ۳۵ درصد کل شهربودیم، یعنی حدود ۵۰ هزار نفر از ۱۶۰ هزار هموطن ساکن گنبد در معرض آسیب بودند که با امداد رسانی به موقع و سریع در دو روز اول بخش اعظم آبگرفتگی معابر و منازل مرتفع شد و ارزیابی‌های پس از فروکش کردن سیلاب نشان داد که حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی وتجاری دچار آسیب شده اند که میزان خسارت وارده نیز برآورد شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه به موازات اقدامات اجرایی بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت مردم منطقه، مشارکت خیرین نیز قابل تقدیر است تصریح کرد: خوشبختانه به هیچ یک از واحد‌های صنعتی و تولیدی منطقه خسارت قابل توجهی وارد نشده است و از ۱۳۸ خانوار اسکان یافته فقط ۳۵ خانواده همچنان در اسکان موقت هستند که اغلب آن‌ها نیز اتباع غیر ایرانی می‌باشند.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران فزود: جز در موارد بسیار محدود در حاشیه رودخانه که کماکان آب در سطح بالایی در جریان است و امداد رسانی نیز به صورت مستمر صورت می‌گیرد شهرستان گنبد کاووس از آثارسیلاب پاکسازی شده است.

بخشدار معمولان: شرایط منطقه نامساعد است / ۵۰۰ خانه تخریب شده؛ ۲۰۰ منزل روستایی زیر آب رفته / هر ۸ پل ارتباط منطقه تخریب شده؛ ارتباط زمینی ما با دیگر مناطق کاملا قطع است / آب شرب سالم به اندازه کافی نداریم / مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند

بخشدار معمولان با اشاره به وضعیت نامناسب امدادرسانی به این منطقه، از شرایط نامساعد غذایی، بهداشتی و درمانی این منطقه گلایه کرد.

حبیب الله موسوی درباره آخرین وضعیت معمولان گفت: از روز یکشنبه و دوشنبه به دنبال سیل در این منطقه بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی تخریب شده و ۲۰۰ منزل روستایی به زیر آب رفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل قطع تلفن، ارتباط با این منطقه با مشکل رو به‌رو شده است، افزود: این منطقه با استفاده از ۸ پل به مناطق دیگر مرتبط می‌شد که به دنبال تخریب این ۸ پل در حال حاضر ارتباط زمینی آن با خارج کاملاً قطع شده است و امدادرسانی تنها از طریق هوایی امکان پذیر است.

بخشدار معمولان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به قطع گاز و آب منطقه معمولان، گفت: وضعیت امداد رسانی به معمولان اصلاً مناسب نیست و مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند. برخی از بیماران این منطقه تنها از طریق بالگرد به خرم آباد منتقل شدند.

وی همچنین گفت: وضعیت تأمین دارو برای مردم این منطقه نیز در شرایط نامطلوبی قرار دارد و تنها از طریق نیروهای مردمی در حال تأمین است. از لحاظ تأمین سبدهای ضروری غذایی، بهداشتی و درمانی نیز شرایط معمولان در وضعیت مناسبی نیست و مردم منطقه با مشکل رو به رو هستند، به طوریکه تنها یک نانوایی به طور ۲۴ ساعته در حال پخت نان برای مردم است. همچنین آب شرب سالم نیز به اندازه کافی در اختیار مردم قرار ندارد.

کشف پیکر ششمین مفقودی حادثه واژگونی قایق در گمیشان

معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ششمین و آخرین مفقودی حادثه واژگونی قایق در گمیشان صبح امروز کشف شد.

علی متکی اظهار کرد: به همت نیروهای مختلف امدادی، نظامی و مردمی پس از هشت روز جستجو، صبح امروز پیکر ششمین مفقودی حادثه واژگونی قایق نیروهای امدادرسان مردمی در گمیشان با نام "سلیم صوفیانی" کشف شد.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز با اعلام این خبر،‌ گفت: پیکر این فرد که در کنار ساحل دریای خزر کشف شد، با حضور نماینده پزشکی قانونی احراز هویت و به خانواده متوفی تحویل شد.

ششم فروردین ماه قایق حامل نیروهای مردمی که برای جلوگیری از نفوذ آب به شهر گمیشان تلاش داشتند، واژگون شد که 17 نفر سالم از آب خارج شدند و شش نفر جان خودشان را از دست دادند.

نماینده پلدختر: ۱۵ هزار نفر در پلدختر و معمولان بی‌خانمان شده‌اند / مردم روستا‌ها به کوه‌ها پناه برده‌اند / ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته / راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستا همچنان قطع است

نماینده مردم پلدختر و معمولان با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در شهر معمولان، پلدختر و روستا‌های اطراف بی‌خانمان شده‌اند، گفت: ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته است.

حمیدرضا کاظمی در گفتگو با ایلنا درباره نحوه امدادرسانی در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان در استان لرستان گفت: امدادرسانی با توجه به اینکه از طریق بالگرد‌ها صورت می‌گیرد بسیار محدود است چراکه گستردگی مناطق سیلزده بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستا همچنان قطع است، خاطرنشان کرد: تنها راه ارتباطی شهر پلدختر و معمولان نیز از طرف خوزستان است. معتقدم باید راه ارتباطی پلدختر به معمولان و خرم‌آباد به معمولان باید سریع‌تر بازگشایی شود و امدادرسانی گسترده‌تر انجام شود و آب و غذا سریع‌تر به دست مردم برسد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خاطرنشان کرد: امکانات در حال حاضر از سوی دیگر شهر‌ها به مرکز استان وارد شده، اما به‌دلیل محدودیت پرواز‌های بالگرد‌ها امکان امدادرسانی سریع‌تر وجود ندارد.

کاظمی با بیان اینکه مردم روستا‌ها به کوه‌ها پناه برده‌اند و هیچ امکاناتی در حال حاضر در اختیار ندارند، تصریح کرد: از ارتش خواستیم در مسیر‌هایی که راه‌های ارتباطی با روستا‌ها از بین رفته با قایق یا ایجاد پل‌های شناور نظامی ارتباط فوری با روستا‌ها برقرار کنند. مردم روستا می‌توانند بخشی از مشکلات‌شان را خودشان برطرف کنند.

وی ادامه داد: نصف شهر پلدختر، نصف شهر معمولان و حدود ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته است. بیش از ۱۵ هزار منازل‌شان را از دست داده‌اند. در حدود ۱۰ هزار نفر در پلدختر، در حدود ۴ هزار نفر در شهرستان معمولان و در حدود ۳ هزار نفر نیز در روستا‌ها منازل‌شان را از دست داده‌اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امدادرسانی باید به‌صورت گسترده‌تر انجام شود چراکه گستردگی مناطق سیل‌زده بسیار زیاد است و باید سریع‌تر به مردم امدادرسانی انجام شود.

استاندار همدان: در بارش‌های اخیر همدان ۴ فوتی داشتیم

استاندار همدان گفت: در جریان بارش های اخیر در استان همدان تنها ۴ نفر کشته شدند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

سید سعید شاهرخی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان، اظهار داشت: به دنبال اخطار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جلسه مدیریت بحران را در ظهر دوشنبه ۵ فروردین تشکیل دادیم و آماده باش لازم به مدیران و همکاران داده شد و به تبع در همه شهرستان ها نیز با اعضای استانی، ستاد مدیریت بحران تشکیل و کلیه امکانات برای کنترل سیل احتمالی در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی افزود: از بامداد ۱۱ فروردین این جبهه در سطح استان آغاز و بارشی بی سابقه رخ داد به طوری که در هیچ تاریخی در مراکز همدان این میزان بارش ثبت نشده است.

استاندار همدان با بیان اینکه یشترین بارش در نهاوند با ۱۶۰ میلی متر به ثبت رسیده است، گفت: ۱۳۴ میلی متر بارش در ۳۰ ساعت گذشته صورت گرفته که این میزان بارش در تاریخ همدان بی سابقه بوده و این در حالیست که در مدت مشابه ۱۷۸ میلی متر در شش ماهه بارش وجود داشته است که مدیریت این حجم از آب بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: ۱۶۶ نقطه بحرانی در سطح استان وجود داشت که با بارش ها پل ها و رودخانه ها لایروبی شده و در برخی نقاط مجبور بودیم پل ها را تخریب کنیم به طوری که ۱۴۰ پل تخریب شده است.

شاهرخی عنوان کرد: در استان همدان ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، بزرگراه و غیره داریم که باید این راه ها را برای بارش های مختلف آماده کنیم.

وی با تاکید بر امر فرهنگ‌سازی در ایام بارش ها و طغیان رودخانه ها، افزود:‌در روز طبیعت خانمی در هنگام حرکت از عرض رودخانه ای در تویسرکان جان خود را از دست داده است که این مسئله ضرورت آموزش و فرهنگ سازی را نشان می دهد.

استاندار همدان عنوان کرد: رسانه ها کمک زیادی درباره بارش ها داشتند و برخی فقط اتفاقات بد را می نویسند که آنها رسانه نیستند زیرا فقط به دنبال سیاه نمایی هستند از این رو باید افکار عمومی را ساماندهی کنیم تا از بحران خارج شویم.

وی با بیان اینکه ۱۵ روستا در فامنین، کبودراهنگ، بهار و برخی از شهرستان ها دارای مشکل بودند که بازگشایی شدند، عنوان کرد: باتوجه به اتفاقاتی که در گلستان، لرستان و کرمانشاه رخ داد امکاناتی به این استان ها ارسال کردیم و وضعیت استان همدان نسبت به سایر استان ها بهتر است و امکانات مناسب تری دارد.

شاهرخی ادامه داد: تیم های برآورد خسارت باید در شهرستان ها حضور پیدا کنند و برآورد قطعی را رسما اعلام کنند.

وی افزود: از اول سال زراعی امسال تاکنون ۵۶۹ میلی متر بارش وجود داشته که این میزان در سال زراعی سال گذشته ۱۷۸ میلی متر بوده است که نسبت به سال های گذشته بارندگی ها تا این لحظه ۲۱۴ درصد افزایش داشته است.

استاندار همدان عنوان کرد: در برآوردها مسکن‌ها نیاز به بازسازی کامل ۲۲۳۵مورد، نیاز به تعمیر ۴۷۰۴ واحد و واحدهای تجاری نیز ۲۷۸ مورد بوده که در مجموع ۷ هزار و ۲۱۷ واحد تخریب شده است که بیشترین میزان در شهرستان نهاوند بوده است.

وی درباره قطعی برق نیز گفت: روستاها پیوسته در شهرستان ها قطعی آب داشتند که در مجموع ۱۳۷ مورد قطعی برق صورت گرفته که مشکل همه روستاها برطرف شد.

شاهرخی اظهار داشت: از ۶ هزار کیلومتر راه های مواصلاتی استان، در مجموع راه های روستایی ۵۸۹ کیلومتر، ۱۲۳ کیلومتر از راه های اصلی و ۵۶ کیلومتر از بزرگراه ها آسیب جدی دیده اند و اکنون فقط مسیر روستاهای قله جوق و راستگویان به دلیل شکستن سد اراک بسته است.

وی ادامه داد: ۲۳۲ راس دام سبک و سنگین و ۱۰۰۰ تن بچه ماهی تلف شدند که خسارت ها در حوزه کشاورزی ۳۳ هزار و ۸۴۰ هکتار از اراضی، ۸۵۰ هکتار از باغات در براورد اولیه و ۹۳۹ مورد تخریب در تاسیسات و ادوات کشاورزی گزارش شده است.

استاندار تاکید کرد: در حال حاضر با وجود هشدارها در حالت آماده باش هستیم و مسئولان باید به صورت مستند خسارت ها را ارزیابی کنند تا بتوانیم به سازمان برنامه و بودجه گزارش ارائه دهیم.

وی با تشکر از مردم بخاطر صبر و شکیبایی و همکاری با دستگاه های خدمات رسان، تصریح کرد: همه مسئولان در آماده باش کامل باشند زیرا ممکن است هرلحظه مشکل جدیدی رخ دهد و شبکه ها و راه ها لحظه ای رصد شود.

شاهرخی ادامه داد: با وجود اینکه همدان در میزان بارش ها سومین استان پربارش کشور بود، ولی بااین وجود مشکلات زیادی در استان ما رخ نداد.

وی با بیان اینکه وضعیت ها نباید ما را از شعار سال دور کند، تاکید کرد: از اصحاب رسانه تشکر می کنم زیرا با خوش سلیقگی به دنبال ایجاد امید در دل مردم بودند.

استاندار کردستان: سیل آسیب جدی به کردستان نزده

استاندار کردستان، گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها، آسیب جدی به استان کردستان وارد نشده است.

بهمن مرادنیا در دیدار سرزده به شهرستان قروه، با اشاره به بارش‌های اخیر و اتفاق رخ داده در سراسر کشور با تسلیت به خانواده‌های که در جریان سیل اخیر در استان‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در استان کردستان مشکل چندانی وجود نداشت و به مدیران و مسئولین اعلام شده که تا رفع مشکلات موجود دست از تلاش و کوشش نکشند و پای کار باشند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی در راستای بررسی و پیگیری مشکلات به وجود آمده در اثر بارش باران و برف در استان، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مشکلات مربوط به قبل بوده و هر گونه ناپختگی و یا کوتاهی در برخی امور و کار‌ها موجب آسیب و ایجاد نگرانی برای مردم می‌شود.

استاندار کردستان، تأکید کرد: در خصوص اجرای پروژه‌ها دقت لازم را داشته و مسائل استاندارد و ایمنی و مباحث اصولی را مد نظر داشته باشید.

در ادامه فرمانداره قروه، موحد امان اللهی با تشریح وضعیت شهرستان در طول این چند روز به ویژه بارش باران و برف که خساراتی را در شهرستان بر جای گذاشت، عنوان کرد: در این مدت با بارش سنگین برف تعداد ۱۹۰ واحد مسکونی، ۵۶ جایگاه نگهداری دام و ۱۵۷ انبار علوفه آسیب دیده‌اند.

وی افزود: ۷۶ واحد مسکونی، ۱۲۱ جایگاه دام و ۱۸۰ انبار علوفه تخریب شده در این شهرستان بر اثر سیلاب که براساس هشدار‌های داده شده تخلیه شده بودند دچار تخریب شدند.

فرماندار قروه در ادامه گفت: بر اثر بارش برف در روستای شیخ جعفر از توابع بخش سریش آباد یک مرد بر بر اثر ریزش دیوار انبار علوفه و بی احتیاطی جان خود را از دست داد.

امان اللهی، از تلف شدن تعداد ۱۵ رأس دام شامل ۱۳ رأس گوسفند و بز و ۲ رأس گاو خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر دامداران به هشدار‌های ستاد بحران دقت کرده بودند، اما در این میان تعداد اندکی از دامداران به دلیل بی احتیاطی و جدی نگرفتن هشدار‌ها دام‌های خود را از دست دادند.

فرماندار کرمانشاه: راه ارتباطی ۵۲ روستای مسدود شده در جریان سیل، باز شد
فرماندار کرمانشاه از باز شدن راه ارتباطی ۵۲ روستای مسدود شده در جریان سیل در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

فضل الله رنجبر اظهار کرد: در پی جاری شدن سیلاب در بخش فیروزآباد در حوزه شهرستان کرمانشاه و تخریب پل و جاده در این منطقه، راه ارتباطی تعدادی از روستا‌ها قطع شده بود که با تلاش صورت گرفته راه ۵۲ روستای این بخش شامل روستا‌های عثمانوند و جلالوند با تلاش‌های مجموعه راهداری عصر روز گذشته (۱۳ فروردین) باز شده است.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون راه‌های ارتباطی تعداد کمی از روستا‌های حوزه شهرستان کرمانشاه به دلیل وقوع سیل بسته است که تلاش برای بازگشایی این راه‌ها در حال انجام است و امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی آن‌ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اعزام اکیپ‌های ارزیاب برای ارزیابی خسارت‌های وارد شده ناشی از بروز سیل و سیلاب در حوزه شهرستان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل در حوزه شهرستان کرمانشاه صورت نگرفته است.

هلال احمر: ۷۰ سورتی پرواز برای انتقال محصوران در سیل لرستان انجام شده / هر پرواز ۲۰ تا ۳۰ فرد را منتقل می‌کند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای انتقال محصور شدگان در سیل در مناطق سیل‌زده لرستان، از آغاز پرواز‌های نیرو‌های سپاه و ارتش برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

شاهین فتحی با بیان اینکه تعداد دقیق افرادی که همچنان در مناطق سیل‌زده استان لرستان حضور دارند و امکان خروج ندارند، مشخص نیست، گفت: امداد رسانی از طریق زمینی و هوایی در حال انجام است و از روز گذشته بیش از ۶۰ تا ۷۰ سورتی پرواز برای خارج کردن مردم مناطق سیل‌زده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز صبح نیز پرواز‌های هلال احمر، سپاه و ارتش با هماهنگی هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و اقلام امدادی را نیز منتقل کرده‌اند، افزود: از طریق زمینی هم اقلام امدادی ارسال شده است. در منطقه پل دختر نیز دیشب یک کاروان امدادی انتقال داده شده و در حال هماهنگی برای توزیع اقلام مذکور هستند.

به گفته وی هر پرواز بین ۲۰ تا ۳۰ فرد که در ارتفاعات گرفتار شده‌اند، را منتقل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار