برنامه دورهمی مهران مدیری در حالی ویژه برنامه سیزدهم فرودین خود را اجرا کرد که انتقاداتش به عملکرد دولت با تذکر سازمان صدا و سیما و حذف بخش های انتقادی در تکرار روز بعد برنامه مواجه شد.
کد خبر: ۷۳۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 04 April 2019

تابناک رضوی به نقل از خرداد: سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در سازمان صدا و سیما درباره سریال «نون خ» که ایام نوروز پخش شده گفت: بعد از سریال «پایتخت» و پیشتر سریال «زنده رود» که در رابطه با اصفهان و مازندران ساخته شدند «نون.خ» با محور توجه به اقوام کُرد بهار امسال به تلویزیون آمد. این اتفاق آنقدر خوشایند بود که اقوام کُرد، مسئولین استان و مجلسی‌ها و دولتی‌ها را خوشحال کرد که رسانه‌ملی در تقویت و استحکام اتحاد اقوام و توجه به آداب و رسوم ایرانی قدم برداشته است. تصمیم جدی داریم که این نوع سریال‌سازی بومی و توجه به آداب و رسوم و اقوام را ادامه بدهیم.

 

معاون سیما با اشاره به اینکه «زوج یا فرد» در شب‌های آینده کُدهای جدیدی را بازگشایی می‌کند افزود: «زوج یا فرد» که شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود یک طنز بدیعی به شمار می‌رود که انتقاد قابل اعتنایی از وضعیت جامعه، مسئولان، آقازاده‌ها و دیگر مسائل سیاسی دارد. ان‌شاالله در شب‌های آینده کُدهای مختلفی که نویسنده و کارگردان این سریال تلویزیونی نشانه‌گذاری کرده‌اند بازگشایی می‌شود و مخاطب بیشتری را به خودش جلب خواهد کرد. همان‌طور که برخی از شب‌ها دستمایه پست‌هایی در فضای مجازی شده و بسیاری از این نوع پرداخت طنز استقبال کرده‌اند.

 

میرباقری به محتوای شب گذشته برنامه «دورهمی» از شبکه نسیم نیز اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری برنامه "دورهمی" مشخص است که نقد و انتقادهای سازنده انجام می‌دهد و از طرفی هم برکسی پوشیده نیست که رسانه‌ملی پرچمدار اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه اتفاقات سیل و همکاری‌ها و همیاری‌های دستگاه‌های دولتی، نظامی و مردمی بود.

 

او گفت: آنقدر صداوسیما همه‌جانبه به میدان آمد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با قدردانی از دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کردند "در قضیه سیل اخیر، صداوسیما انصافاً عملکرد خوبی داشت." و هیچ‌کس منکر خدمات عالی دستگاه‌های دولتی، نظامی و نهادهای مردمی نیست و رسانه‌ملی هم این خدمات و تلاش‌ها را به سمع و نظر ملت ایران رسانده است. با همه این تفاسیر همگان می‌دانند رسالت برنامه‌های طنز نظیر برنامه مردمی و محبوب دورهمی پرداختن به نکات مختلف اجتماعی، سیاسی و... با دستمایه طنز است.

 

میرباقری افزود: برخی از تعابیر مهران مدیری مجری برنامه دورهمی که در اولین شب سری جدید «دورهمی» به اتفاقات سیل و حضور مسئولان در صحنه و خبر‌رسانی در تلویزیون پرداخت آنطور که باید متوازن و منصفانه نبود و بایستی ملاحظات بیشتری انجام می‌شد که در این زمینه تذکر لازم داده شده است.

 

وی افزود: بدلیل همین ضعف در برنامه دیشب «دورهمی» در بازپخش ملاحظات صورت گرفت و به شبکه دستور داده شد با حساسیت بیشتری نظارت خود را اعمال کند. ناگفته نماند در برنامه دیشب به رفتار غلط برخی از مردم در زمان وقوع سیل و همچنین به دیگر برنامه‌های تحویل سال سیما با زبان طنز پرداخته شد. ان‌شاالله در برنامه‌های بعدی سری جدید «دورهمی» این محور و مدار انصاف که اساسی‌ترین شاخصه‌های برنامه‌سازی تلویزیون به شمار می‌رود بیشتر رعایت خواهد شد. چرا که رئیس سازمان صداوسیما هم همواره بر حرکت در جهت انصاف و عدالت برنامه‌سازی و پرداختن به نکات جاری جامعه و مسائل سیاسی از منظری متوازن، اخلاقی و متعادل تأکید کرده‌اند. حتماً در برنامه‌های آتی «دورهمی» و دیگر برنامه‌های تلویزیون در عین ارائه نکات انتقادی طنزآمیز ملاحظات جدی انجام خواهد شد تا از مدار انصاف خارج نشود.

 

مهران مدیری در بخشی از برنامه شب گذشته (سه شنبه) خطاب به مقامات دولت گفته بود: "چیکار دارید می‌کنید با خودتون؟ چیکار دارید می کنید با ما؟ هممه‌مون می‌گیم کاش پارسال بود! خدایا ما را با امید خفه کن!"

 

این انتقادات البته که در نسخه اولیه پخش روی آنتن رفت و در بازپخش انتقادات تند مهران مدیری از دولت و شرایط کشور حذف شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
مگه دروغ گفته بنده خدا؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار