امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه اعتماد مردم به دولت به دلیل وعده های عمل نشده کم شده افزود:باید این کم شدن اعتماد با ورود جدی دولت به بحث پرداخت خسارت های سیل جبران شود و در این راه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجموعه دولت و مسئولان استانی تلاش کنند اعتماد مردم به دولت جلب شود.
کد خبر: ۷۳۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 05 April 2019

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار کرد: یکی از مصادیق عدالت در انقلاب اسلامی همین خانه‌های بهداشت است که از نظر آمار با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ مسؤولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نیز باید توسعه هرچه بیشتر خانه‌های بهداشت را مدنظر داشته باشند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به فرارسیدن میلاد امام حسین(ع)، افزود: مردم ما و جامعه ما نه تنها در کلام و شعار بلکه در عمل نیز به سیدالشهدا اقتدا کرده‌اند؛ شعار"هیهات منا الذله" امام در روز عاشورا، شعار مردم ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس شد؛ شیعیان عراق، حزب‌الله لبنان و سوریه نیز همگی به این شعار اقتدا کرده‌اند؛ این عهدی را که مردم با امام بسته‌اند همچنان ادامه می‌دهند و آن پرچمی که شهدای ما با شعار هیهات منا الذله برافراشتند در دست مقام معظم رهبری سرافراز خواهد ماند.

حسن‌زاده عنوان کرد: هرکجا که نیازی بوده است، عزیزان پاسدار حضور پیدا کرده‌اند؛ در این مسأله اخیر سیل، از اولین گروه‌هایی که در صحنه حاضر شدند، پاسداران بودند؛ هیچگاه پیش نیامد که مردم سیل‌زده در اطرافشان پاسداری برای ارائه کمک نبینند؛ در صحنه‌های سازندگی نیز، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اقدامات بسیار عظیمی را در خود استان خوزستان انجام داد که از جمله آنها می‌توان آبرسانی به شهرهای خرمشهر و آبادان را در سال گذشته را نام برد.

وی در بخش دیگری از این خطبه با تاکید بر اهمیت مسأله انرژی هسته‌ای، ادامه داد: در مسأله انرژی هسته‌ای یک بعد آن علمی است که دانشمندان جوان ما با اتکا به منابع داخلی این صنعت هسته‌ای را ارتقا دادند؛ تمام کشورهای غربی اعم از آمریکا و اروپایی، ورود دانشجویان ما را به هر رشته‌ای که با علوم هسته‌ای مرتبط باشد ممنوع کردند اما دانشمندان جوان ما با توکل بر خدا و اتکا به منابع داخلی و داشتن روحیه انقلابی و جهادی، ما را از نظر فناوری هسته‌ای به درجه بسیار بالایی رساندند.

حسن‌زاده گفت: بخش دیگر انرژی هسته‌ای، استقلال ما است چرا که  آمریکایی‌ها و غربی‌ها به بهانه‌های واهی نمیخواهند که ما در بخش دانش هسته‌ای پیشرفتی داشته باشیم، این استقلال ما در بحث هسته‌ای خودش را نشان میدهد و انشاالله با وجود دانشمندان جوان ما و علی‌رغم ترورها، این صنعت هسته‌ای با قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری ضمن اشاره به سیل ، گفت: حجم بارندگی‌های اخیر در خوزستان بی‌سابقه است و سرریز بارندگی‌ها از استان‌های بالادست صورت گرفته  که سابقه نداشته است؛ مسئله سیل نه یک مسئله کم سابقه بلکه یک مسئله بی‌سابقه بود، اما متاسفانه آنچه که در جامعه ما وجود دارد و مربوط به این دولت و یا چند دولت قبل است بیماری مدیریت است و آن اینکه ما تنها به کوتاه مدت فکر میکنیم.

حسن‌زاده ادامه داد: یعنی جایی که مسیل و محل عبور سیل بوده است، شهردار و اشخاص دیگر آمده‌اند و خیابان ساخته‌اند! ممکن است که به خاطر استفاده از ظرفیت‌ها تشویق هم بشوند اما اگر تنها به میان‌مدت فکر کنیم متوجه آسیب این شکل از مدیریت خواهیم شد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: اگر این سدها نبود، تنها کاری که انجام شده است تنها مدیریت آب است؛ اگر سد کرخه نبود به هیچ وجه نمی‌شد سیل را مدیریت کرد و تمام غرب خوزستان را آب می‌برد و در حال حاضر برای حل این مسئله، دولت، قوه قضاییه و تمام مسوولان دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند که تمام این اشتباهات صورت گرفته را که قطعا عمدی نبوده است را اصلاح کنند.

وی افزود: قوه قضاییه با قاطعیت و بدون توجه به دستورها و تاکیدها و توصیه‌ها که فلان ساختمان در این مکان ساخته شود و.. باید با دستگاه‌ها برخورد جدی داشته باشند وگرنه مجددا شاهد سیل خواهیم بود؛ قوانین ما باید به روز و با قاطعیت انجام شود از جمله لایروبی‌ها و آنچه که به آن مرتبط است.

حسن‌زاده گفت: اگر با فساد مقابله نکنیم مجددا با این مسائل مواجه خواهیم شد؛ در احداث راه‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و ساختمان‌ها این مسئله فساد باید ریشه‌کن شود؛ مسئله مدیریت باید بسیار جدی گرفته شود و مدیریت علمی پای کار بیاید و به سفارشات افراد غیر علمی توجه نشود؛ البته مدیریت علمی در کنار روحیه جهادی و انقلابی باید رقم بخورد.

وی  افزود: مجموعه برکات این بارندگی‌ها بیش از آسیب‌ها است اما برای جبران آسیب‌ها مقام معظم رهبری فرمودند" مردم جانانه وارد شدند و این حرکت باید ادامه پیدا کند" و به خصوص در استان خوزستان. بارندگی‌ها و سیل در دیگر استان‌ها بیش از چندساعت زمان نبرد اما در خوزستان سرریز تمام آب‌ها را از چند استان داریم؛ هنگامی که آب آمد ماندگار است و به این صورت نیست که در طی یک یا چند هفته مشکلات حل شود.

حسن‌زاده عنوان کرد: سرمایه روستایی‌های ما احشام و زمین‌های کشاورزیشان است؛ آقای رئیس جمهور و مسوولین به خوزستان سفر کردند و ما تشکر نیز میکنیم ، اما اعتماد مردم کم شده است، شما وعده دادید و باید اعتماد مردم را جلب کنید؛ دیروز رئیس مجلس چند مرتبه تکرار کرد که خسارات را جبران میکنیم، آقای رئیس جمهور، رئیس مجلس و نمایندگان این اعتماد ضعیف شده را تقویت کنید اما با کلام و مصاحبه خسارات مردم جبران نمی‌شود.

وی ادامه داد: زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته، میزان تلفات احشام مشخص نیست، و اینها همگی سرمایه روستاییان ما است که نابود شده است؛ الآن شرایط به صورتی است که آب یا حمیدیه را در بر بگیرد و یا اینکه زمین‌های کشاورزی را نابود کند و در بعضی مناطق شاهد ممانعت مردم بودیم که باید اعتمادها در جهت کاهش اسیب‌ها جلب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار