معاون اداره کل محیط زیست خوزستان از زنده‌گیری یک رأس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه و انتقال آن به منطقه امن و دور از خطر سیلاب و آبگرفتگی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 08 April 2019

به دنبال بارندگی‌های کم سابقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط استان خوزستان در فروردین ماه، سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه میانرود دزفول و پارک ملی کرخه به زیر آب رفت.

سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پس از بارندگی‌های شدید، سیلاب و آبگرفتگی در پارک ملی کرخه، یک رأس گوزن زرد ایرانی که در پارک ملی کرخه نگهداری می‌شده است، زنده‌گیری و به منطقه امن و دور از خطر سیلاب انتقال داده شد.

وی در خصوص زنده‌گیری این گونه با ارزش و در خطر انقراض گفت: گوزن‌ها تا حد زیادی وحشی و از انسان گریزان هستند، به همین دلیل و وسعت زیاد و پوشش گیاهی متراکم، مشاهده گوزن درون خود سایت نیز به سختی امکانپذیر بوده است.

مولا ادامه داد: طی سه روز پایش منطقه و با تلاش طاقت‌فرسای کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل و محیط‌بانان پارک ملی کرخه، با وجود سیلاب و آبگرفتگی، موفق به زنده گیری یک رأس گوزن زرد ایرانی شدیم که پس از تیمار و اطمینان از سلامت، به جای امن و دور از خطر سیلاب انتقال داده شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار