استاندار خوزستان :
غلامرضا شریعتی: پیش‌بینی می‌کنیم آورد آبی خوزستان تا پایان سال آبی یعنی مهرماه به بیش از 50 میلیارد مترمکعب برسد. زیرساخت‌های خوزستان برای این آورد آبی فراهم نشده است و این مساله مشکلات جدی برای استان به همراه دارد.
کد خبر: ۷۳۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 08 April 2019

غلامرضا شریعتی در جلسه مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: از آبان‌ماه تاکنون در خوزستان درگیر مساله سیل هستیم. در این مدت آنچه در توان داشتیم و باید انجام می‌دادیم را تنها به زمان بارش محدود نکردیم بلکه به طور مستمر و مداوم تمام دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، انتظامی، قضایی و امنیتی از آبان‌ماه تا الان درگیر مسایل مربوط به سیل و بارش‌ها هستند. 

به گزارش"تابناک" وی افزوذ: یک برنامه جامع نوشتیم و برنامه‌ریزی کردیم تا در حد توان، لایروبی رودخانه‌ها را انجام دهیم. همچنین برای تقویت و استحکام سیل‌بندها و برای آمادگی خود ما، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا در حد توان برای مقابله با شرایط آماده باشیم. در زمان‌هایی که هیچ بارشی در خوزستان نبود بیش از 800 ماشین سنگین در سراسر استان در حال کار بودند و تمام دستگاه‌های خوزستان بسیج شده و تقسیم کار شده بود.

استاندار خوزستان گفت: ما این مسیر را طی کردیم و از این طریق توانستیم بارش‌های زیادی که در استان رخ داد را کنترل کنیم. در خوزستان غیر از سیلاب‌های سایر استان‌ها حدود 500 میلی‌متر بارش داشتیم در حالی که میزان بارش‌های بلندمدت ما به طور متوسط 240 میلیمتر است و متوسط بارش خوزستان در سال گذشته تا این موقع کمتر از 200 میلیمتر بوده است.  

شریعتی خاطرنشان کرد: ما خود را برای مواجهه با شرایط آماده کرده بودیم. در عین حال این را در ذهن داشتیم که باید سیلاب‌های استان‌های دیگر را نیز مدیریت کنیم. اگر تاریخچه بارش‌های سیلابی سال‌های مختلف در خوزستان را بررسی کنید می‌بینید که این پربارشی‌ها تنها در یک حوضه بوده است. در این چند سالی که سازمان آب و برق وجود دارد و این آمار ثبت می‌شود تاکنون چنین سالی که همه حوضه‌های آبریز فعال باشند گزارش نشده است. 

وی افزود: با مدیریت مناسب و کارهای شبانه‌روزی که انجام شد توانستیم شرایط را کنترل کنیم. آورد آب رودخانه‌های خوزستان در سال‌های قبل از خشکسالی، در یک سال آبی به طور متوسط 27 تا 28 میلیارد مترمکعب بود. در سال گذشته این آورد آب به 13 میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرد و ما یک خشکسالی شدید را تجربه کردیم. 

استاندار خوزستان ادامه داد: این آمارها امسال تاکنون حدود 28.5 میلیارد مترمکعب بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم آورد آبی خوزستان تا پایان سال آبی یعنی مهرماه به بیش از 50 میلیارد مترمکعب برسد. زیرساخت‌های خوزستان برای این آورد آبی فراهم نشده است و این مساله مشکلات جدی برای استان به همراه دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار