رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: سیلاب به 79 مدرسه عشایری استان خسارت 50 تا 100 درصدی وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 11 April 2019

حمید قنبری اظهار کرد: با توجه به استقرار مدارس عشایری در کوهستان‌ها، سیلاب و بارندگی‌های اخیر در استان باعث تخریب و آسیب رساندن به 79 مدرسه با خسارت‌های 50 تا 100 درصدی شده است. از این 79 مدرسه، 34 مدرسه چادری، 2 مدرسه کانکسی و 43 مدرسه ساختمانی هستند.

وی افزود: مدرسه‌های آسیب‌دیده در مناطق مختلف استان مانند لالی، مسجدسلیمان، اندیکا، دزفول، ایذه و الوار گرمسیری واقع شده‌اند. تنها سر پناه دانش‌آموزان عشایری این مدارس هستند و با توجه به آسیب‌های وارد شده، دانش‌آموزان مکانی برای ادامه تحصیل نخواهند داشت، لذا امیدواریم در حد امکان این خسارت‌ها جبران شوند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد: تعدادی از این مدارس استیجاری بودند و با توجه به اینکه این نوع مدارس از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، تخریب شده‌اند و قابل استفاده مجدد نیستند.

وی در ادامه گفت: این 79 مدرسه آسیب‌دیده و تخریب‌شده دارای 125 کلاس درس بودند که حدود هزار و 300 دانش‌آموز را در خود جای می‌دادند. برای حل بخش کوچکی از مشکلات، کارمندان آموزش و پرورش عشایری خوزستان حقوق یک روز خود را به خرید چادر برای دانش آموزان عشایری اختصاص دادند.

قنبری بیان کرد: برای اینکه دانش‌آموزان عشایری بتوانند درس خود را ادامه دهند، نیاز به چادر دارند، بنابراین از خیرین مدرسه‌ساز تقاضا داریم همت کنند و بخشی از مشکلات بوجود آمده را برطرف کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدارس عشایری ، سیل ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار