استاندار فارس با بیان اینکه طرح بازآفرینی فضای شهری با روال عادی پاسخگوی جبران خسارت‌های پیش آمده و مطالبات مردم نخواهد بود، بر لزوم اجرای اضطراری این طرح به ویژه در محله سعدی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 10 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عنایت‌الله رحیمی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسسازی برگزار شد، گفت: اگرچه بیش از ۷۰ درصد از ساخت و ساز‌ها در محدوده سعدی، ساخت و سازهای غیر مجاز است، اما این ساکنان نیز شهروندان شهر محسوب می‌شوند و باید مشکلات آنها برطرف شود .

وی افزود: مشکلات ناشی از سیل اخیر در بخش‌های مختلفی از شهر از جمله بافت تاریخی ۵۷ هکتاری، محله ابیوردی، هفت‌تنان و روستاهای الحاقی به شهر شیراز وجود داشته که عمده خسارت‌ها در دروازه قرآن و محله سعدی رخ داده است .

رحیمی با اشاره به اینکه درخصوص بازآفرینی بافت شهری از گذشته تعهداتی وجود داشته و قرار بوده وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در محله سعدی انجام بشود، عنوان کرد: بازآفرینی ورودی آرامگاه سعدی در محور شرق به غرب است از جمله تعهدات یاد شده محسوب می‌شود که باید با روال گذشته و حضور بخش خصوصی و دولت پیگیری و با تسهیل و تسریع در صدور مجوزها زمینه تحقق این طرح فراهم شود .

استاندار فارس در ادامه به بخش شمالی و شمال شرقی آرامگاه سعدی اشاره و خاطرنشان کرد: این منطقه که شامل محله گودگِل‌کنان نیز می‌شود که در سیل اخیر آسیب دیده است، باید با برنامه و نگاه اضطراری مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه برسد .

وی با بیان اینکه تا کنون پیشنهادات مختلفی در راستای بازآفرینی این محدوده و رفع مشکلات آن مطرح شده که با توجه به اهمیت آرامگاه سعدی به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شهر شیراز، یکی از راه‌حل‌های مناسب، جا به جایی بخش مسکونی محله گود گِل‌کنان و واحدهای شمال شرق آرامگاه و ایجاد فضای سبز مناسب در اطراف آن است .

استاندار فارس گفت: طی فرآیند‌های حقوقی در این راستا از اهمیت برخوردار است چرا که زمینه استفاده از تسهیلات بازآفرینی را فراهم می‌کند .

ارائه و اجرای طرح دفع آب‌های سطحی و ایمن سازی شهر ها به ویژه شیراز و محلات آسیب پذیری همچون محله سعدی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در خارج از شهر از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه بر آن تاکید کرد .

وی با بیان اینکه حوادثی همچون سیل اخیر ممکن است در آینده نیز تکرار شود، بر لزوم‌ انجام اقداماتی برای جلوگیری از این حوادث تاکید کرد و افزود: علاوه بر اجرای طرح‌های پخش سیلاب و آبخیز داری در بالا دست دروازه قران و ارتفاعات سعدی اصلاح و بهسازی مسیل‌ها و کانال‌ها بر اساس اقلیم جدید باید با سرعت و جدیت در دستور کار قرار دهد .

استاندار فارس با تاکید بر وجود آمادگی کامل در استان برای ساماندهی مشکلات سیل اخیر و بازآفرینی محلات یادشده از معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خواست، روند اجرای پروژه‌ مصوب بازآفرینی اطراف آرامگاه سعدی تسریع شود .

در این جلسه با دستور استاندار فارس سه کمیته طرح توسعه سعدیه، کمیته بازآفرینی مسکونی و ملحقات گودگل‌کنان بولوار شهید وفایی و کمیته کاری مسیل در اسرع وقت تشکیل و نتایج اقدامات اولیه طی دو هفته آینده ارائه شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار