وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته حجم آب بیشتری در نیمه‌های شب یا صبح پنجشنبه وارد دو منطقه عین دو و کیانشهر اهواز می‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۵ 11 April 2019

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از منطقه کیانشهر، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته حجم آب بیشتری در نیمه‌های شب یا صبح پنجشنبه وارد دو منطقه عین دو و کیانشهر اهواز می‌شود.

وی عنوان کرد: باید دایک‌ها و سیل‌بندها برای مهار آب ورودی در آمادگی کامل قرار داده باشد چرا که در غیر این صورت خسارت‌های زیادی به این دو منطقه وارد می‌شود.

وزیر کشور گفت: برای جلوگیری از وارد شدن خسارات مهمترین اقدام مدیریت روان آب‌های رها شده در دشت خوزستان است که هم‌اکنون مسیر جدیدی به سمت اهواز پیدا کرده است.

فضلی عنوان کرد: باید هر چه سریعتر مسیر آب را تغییر دهیم، در حال حاضر برای مهار آب تقسیم‌بندهایی صورت گرفته و هر بخش از کار به یک دستگاه اجرایی سپرده شده است.

وی اظهار کرد: از تمام مردم و مسؤولان که به صورت شبانه روزی برای مهار سیل تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی میکنم و امیدواریم تا پایان یافتن سیلاب خسارت‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وزیر کشور در رابطه با مناطقی که مسیر زمینی آنها مسدود شده است، گفت: این مناطق با قایق و بالگرد امدادرسانی می‌شود و در صورت نیاز این ظرفیت‌های امدادی افزایش می‌یابد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: کاهش خروجی آب از سدهای دز و کرخه باعث شد تا سطح آب رودخانه کارون کاهش یابد و در روزهای آینده شاهد تاثیر کم کردن میزان خروجی خواهیم بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار