معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باتوجه به میزان فعلی دبی رودخانه در حمیدیه، در حال حاضر خطر جدی‎ای اثر تاریخی کوشک حمیدیه را تهدید نمی‎کند.
کد خبر: ۷۳۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 12 April 2019

محمدحسین ارسطوزاده در بازدید از مناطق سیل‎زده دشت‎آزادگان، حمیدیه و سوسنگرد اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب‎های اخیر در سطح استان خوزستان، همه امکانات شهرستان و استان در قالب ستاد بحران و باحضور مردم در تلاش برای به حداقل رسانیدن آسیب‎ها به زیرساخت‎های شهری و روستایی و حفاظت از جان و مال مردم هستند.

او با بیان این‎که در همین راستا، حفاظت از میراث فرهنگی منطقه نیز در دستورکار مسئولان میراث فرهنگی استان است افزود: همکاران ما در منطقه تا بدین‎جا در ستادهای بحران ضمن کمک‎رسانی به مردم تمام سعی و تلاش خود را برای حفاظت از آثار تاریخی به عمل آورده‎اند.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: باتوجه به جاری شدن سیلاب در شهرستان حمیدیه و همجواری کوشک تاریخی این شهرستان با رودخانه، نگرانی از وضعیت آن وجود دارد. البته اثر یادشده در سطحی بالاتر از شهر واقع و احداث شده که این موضوع باعث عدم آسیب رسیدن به این بنای تاریخی درحال حاضر شده است.

وی گفت: باوجود این، همچون دیگر مناطق ساحلی شهرستان حمیدیه با احداث خاکریز و آب‎بند در حاشیه و مواضع احتمالی ورود آب رودخانه، فعلاً از هجوم رودخانه به درون محوطه جلوگیری شده است.

ارسطوزاده با بیان این‎که اگر دبی رودخانه بیش از میزان کنونی نباشد خطر جدی‎ای اثر یاد شده را تهدید نمی‎کند تأکید کرد: مقاوم‎‎سازی‎های اخیر در بنا نیز باعث استحکام بیش از پیش آن شده است.

او احیا محوطه و بنای کوشک حمیدیه را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در دستورکار اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قرار دارد و افزود: برآورد خسارات واردشده به بنا در این سیلاب و بارندگی‎های سال گذشته نیز محاسبه و به مراجع گزارش شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کوشک حمیدیه ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار