مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد:
عملیات احداث سیل‌بند کانال شهید چمران پس از چهار روز تلاش شبانه‌روزی به پایان رسید و سرریز رودخانه کرخه به کانال شهید چمران در ورودی شهرستان حمیدیه مهار شد.
کد خبر: ۷۳۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 11 April 2019

فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام این خبر گفت: در این پروژه، که سحرگاه پنج‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه پس از چهار روز تلاش شبانه‌روزی به پایان رسید، از انحراف رودخانه کرخه و ورود به کانال شهید چمران جلوگیری و از پیشروی آب به برخی از مناطق اهواز و روستاها ممانعت شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کانال شهید چمران ۹۰ متر مکعب بر ثانیه است، گفت: علی‌رغم بسته بودن تمامی دریچه‌های کانال، در اثر بالا آمدن تراز سطح آب در رودخانه کرخه حجم زیادی از آب این رودخانه به این کانال سرریز شد که می‌توانست منجر به آب گرفتگی مناطقی از شهر اهواز و روستاهای اطراف شود.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدام، خطر آب‌گرفتگی برخی مناطق از سمت کانال چمران از بین رفته است، تصریح کرد: در این مرحله از پروژه، بند آبگیر شهید چمران با استفاده از مصالح خاص و درشت‌دانه به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا با استفاده از مصالح ریزدانه نیز بند مذکور تقویت شده و به استحکام آن افزوده شود.

ایزدجو خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، از ورود آب به برخی از مناطق غربی اهواز و روستاهای این مناطق جلوگیری شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار