وزیر کشور:
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به ایجاد شرایط خاص و استثنایی در استان خوزستان گفت: در وضعیتی خاص و بی‌نظیر آب دو رودخانه دز و کرخه در منطقه بامدژبه هم پیوستند و به سمت اهواز جاری شدند که با اقدام به موقع جهادی از سوی همه دستگاه‌های امدادرسان و زمان‌بندی معینی با یک طراحی ویژه مهندسی مناسب، جلوی پیشرفت آب به شهر اهواز گرفته شد.
کد خبر: ۷۳۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 11 April 2019

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به شرایط خاص و استثنائی اهواز در ۲ روز گذشته، اظهار کرد: آب رودخانه کرخه و دز در منطقه بامدژ به هم پیوستند و این آب به سمت اهواز روانه شد و موجب نگرانی مردم و مسؤولان شد که با طراحی فنی مناسب در خوزستان و تلاش تمام دستگاه‌ها و جوانان بسیجی صبح امروز مشکل مقداری کنترل شد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: با توجه به کاهش ورودی سدها در دو روز گذشته و اقداماتی که در انتقال آب در کانال‌های موجود در منطقه و پخش در تمام اراضی انجام شد شرایط رو به بهبودی است و هیچ‌گونه خسارت انسانی نداشتیم.

وزیر کشور با اشاره به آب‌گرفتگی حداقلی در اهواز، عنوان کرد: حدود ۱۵ درصد از منازل منطقه عین دو دچار آب‌گرفتگی شدند که در تلاش هستیم آب را از منطقه خارج کنیم و منطقه به ثبات و پایداری برسد.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات استان‌های معین، اظهار کرد: در اهواز با ساخت دایک‌های خوب ظرفیت کانال‌ها و کارون افزایش پیدا کرد در روزهای گذشته ظرفیت کارون به ۳ هزار و ۲۸۰ مترمکعب بر ثانیه رسید و تا ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه نیز ظرفیت‌سازی می‌شود.

وی افزود: حجم آب‌هایی که در دشت‌های خوزستان پراکنده شد بسیار زیاد است و خروجی سدها نیز همچنان بالاتر از ظرفیت رودخانه‌ها است به همین دلیل امکان سرازیر شدن آب از مکان‌های دیگر وجود دارد اما موج بزرگ را رد کردیم.

برچسب ها: سیل ، سیلاب ، وزیر کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار