وزیر نفت: مسؤولیت‌هایی که از طرف ستاد مدیریت بحران استان بر عهده نفت گذاشته شد به‌خوبی انجام شد و شرکت‌های نفتی مختلف پایه کار هستند
کد خبر: ۷۳۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 12 April 2019

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت شب گذشته در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره حضور خود در خوزستان به‌منظور هماهنگی بیشتر با مدیریت استان، اظهار کرد: خوزستان قلب تپنده نفت ایران است و در این شرایط که به این قلب تپنده آزار رسیده است نفت کشور وظیفه دارد که با تمام قدرت برای کاهش آلام مردم کمک کند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: مسؤولیت‌هایی که از طرف ستاد مدیریت بحران استان بر عهده نفت گذاشته شد به‌خوبی انجام شد و شرکت‌های نفتی مختلف پایه کار هستند؛ همچنین از دیروز یک نماینده ویژه در خوزستان به‌منظور بسیج بیشتر امکانات نفت برای مردم مستقر شد.

وزیر نفت با اشاره به خدمات‌رسانی ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شرکت‌های نفتی، عنوان کرد: در تأسیسات نفتی به‌طور جاری باید برخی فعالیت‌ها انجام شود که بخشی مربوط به جلوگیری از ورود آسیب به تأسیسات نفتی است زیرا آسیب به برخی تأسیسات نفتی باعث آسیب به محیط‌زیست می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود.

وزیر نفت با بیان اینکه خدمات نفت برای زندگی مردم دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: اینکه گاز تداوم داشته باشد یا سوخت مایع به مردم برسد و جریان نفت خام برای سوخت رسانی ادامه باشد دارای اهمیت بسیاری است و تا به اینجا و با تایید استاندار خوزستان همه شرکت های تابعه وزارت نفت کارهای خوبی را در راستای خدمت رسانی به مردم انجام داده اند. 

زنگنه با اشاره به اینکه سیلاب رخ داده در کشور در طول این 60 سال گذشته بی سابقه بوده است و به یاد ندارم که چنین شرایطی را تا کنون تجربه کرده باشیم، ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شرکت های نفتی این است که در این سیل بی سابقه که شاهد آن بوده ایم، نسبت به اقداماتی که به آن ها واگذار می شود در حد توان اقدام کنند. در این زمینه کارهای خوبی انجام گرفته است تا شهرهای استان خوزستان از خطر سیلاب دور بمانند.

وی گفت: خوشبختانه در استان خوزستان خسارت جانی نداریم و دولت نیز خسارت مالی وارد شده به مردم را جبران خواهد کرد و جای نگرانی در این زمینه نیست. ملت ایران در رنج هستند زیرا خوزستان در رنج است و همه باید تلاش کنیم تا بار مشکلات از دوش مردم خوزستان برداشته شود.

زنگنه با اشاره به شایعات منتشرشده در فضای مجازی در خصوص وزارت نفت، اظهار کرد: انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص جلوگیری از عبور آب از برخی مناطق توسط وزارت نفت به دلیل حفظ تأسیسات نفتی که منجر به ورود آب به شهرها و روستاها و ایجاد خسارت شد، دروغ محض است.

وی افزود: تمام تأسیسات نفتی در آن مناطق مطرح‌شده در محاصره آب و نزدیک به مغروق در آب هستند و شرکت نفت هرگز به دلیل حفظ تأسیسات نفتی خواهان آسیب رسیدن به مردم نیست.

زنگنه گفت: به مردم اطمینان می‌دهم نفت هرگز به هیچ اقدامی که کوچک‌ترین خسارتی به مردم برساند رضایت نخواهد داد.

همچنین غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ معذوریتی برای اینکه بخواهیم دکل های نفتی را رعایت کنیم و به مردم فشار بیاوریم نداشته ایم و شهادت می دهم که هیچ فشار و تاکیدی برای اینکار از سوی وزارت نفت نیز نداشته ایم تا به مردم فشار وارد شود و آب به تاسیسات نفتی نرسد.

وی با اشاره به بازدیدی که امروز همراه وزیر کشور از هورالعظیم داشت، افزود: تا کنون آنچه به سود استان بوده است عمل کرده ایم. دور تا دور دکل های نفتی را در هورالعظیم آب پر کرده بود و فقط یک جاده ارتباطی میان آن ها وجود داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بیش از چندین دکل و تاسیسات پشتیبانی نفت در تالاب هورالعظیم پر آب بودند و اینکه بیش از 90 درصد از تالاب هورالعظیم پر آب است نیز بیانگر همین مساله است. میزان حجم آب به حدی بالا بود که حتی دایک مرزی را در تالاب شکسته ایم تا آب به سمت عراق برود.

شریعتی بیان کرد: بخشی از آبی که از اتصال کرخه و دز به سمت اهواز می آمد نیز از طریق کانال سلمان به مخزن شماره 5 تالاب هورالعظیم هدایت کرده ایم تا آب وارد آن مخزن شود. در این مخزن نیز دکل های نفتی وجود دارد و آب نیز در آنجا رها سازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت برداشت از مخازن نفتی ایران گفت: برخی ها اصرار دارند تا تولید نفت در نقاطی مانند هورالعظیم مختل شود. در این زمینه ما متعهد به رعایت مسایل زیست محطیی و تامین حق آبه تالاب هستیم. همچنین متعهد به رعایت مسایل زیست محیطی میان نفت و تالاب هستیم و علاوه بر آن باید به تولید نفت نیز تعهد داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار