مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تخلیه 230 روستا بر اثر سیلاب خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 12 April 2019

علی خدادادی با اشاره به امدادرسانی های جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین ماه تاکنون شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده اند.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد. مناطقی از شهرستان های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متأثر از سیلاب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: به 23 هزار و 514 خانوار شامل 138 هزار و 297 نفر امدادرسانی و اقلام مورد نیاز بین آنها توزیع شده است. همچنین در این مدت 3 هزار و 709 نفر از روستاهای محصور در آب و سیلاب به مکان امن انتقال یافتند.

خدادادی تصریح کرد: تاکنون 102 هزار و 768 نفر در 47 اردوگاه اضطراری در شهرهای متأثر از سیل اسکان اضطراری اسکان داده شده اند. همچنین تاکنون 230 روستا در خوزستان تخلیه شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به مشکلات این جمعیت در امدادرسانی، گفت: یکی از مشکلات، امدادرسانی به روستاهایی است که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند اما برخی از روستاییان هنوز در این روستا‌ها ساکن هستند. با توجه به تعداد زیاد اردوگاه ها، اعزام اقلام امدادی و غذایی به این روستاهای محصور در آب، امدادرسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

خدادادی با اشاره به اقلام مورد نیاز سیل زدگان، عنوان کرد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله از اقلام نیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار