امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در مساله سیل عبرت‌ها و نکاتی نیز هست که باید به آن‌ها پرداخت. اما در پشت این تریبون هر سخنی را نمی‌توان گفت. قوه مقننه، قوه قضایی و مسئولان باید نقایص را بررسی کرده و آن را جبران کنند. چند رود خروشان کرخه، دز و کارون در حال حرکت هستند و مردم را تهدید می‌کنند. 
کد خبر: ۷۳۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 12 April 2019
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های نمازجمعه امروز، 23 فروردین‌ماه اهواز ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مناسبت‌هایی در این هفته داریم که مهم‌ترین این مناسبت ها سالروز ولادت حضرت علی اکبر است که به خاطر خیانت امت و بی وفایی افرادی که نقشه راه را نشناختند و کسانی که ادعای اسلام داشتند، در زیر تیغ دشمنان در تنهایی و غربت پدرش تکه تکه شد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امیدوارم خداوند ماه شعبان را برای همه به ویژه برای سیل زدگان مایه رحمت و برکت و جبران خسارات وارده قرار دهد. 29 فروردین روز ارتش مقتدر جمهوری اسلامی است که به آن افتخار می کنیم. امیدواریم ارتش جمهوری اسلامی همانطوری که الان هست، همیشه مایه فخر اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی باشد. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: مهم‌ترین مساله ای که باید به آن بپردازیم، بحث سیل و سیل زدگان است. در جهان بینی اسلامی چیزی به نام حزن و خوف وجود ندارد. یکی از بزرگترین بیماری‌های روحی ادفیکس است، یعنی کسی که نسبت به گذشته مضطرب و از آینده هراسان است. مومن اهل بیماری روحی نیست و اختلال ندارد، چون همواره مقاوم است و خوفی ندارد چرا که خدا را دارد.

حاجتی تصریح کرد: در جهان بینی اسلامی گفته شده است هر حادثه‌ای حکمتی دارد. اما بنده باید در صحنه باشد. در بین برخی اقوام معروف است که این زلزله نیست که ما را می‌کشد بلکه این سقف سستی که ما ساخته‌ایم ما را می‌کشد. مومنین با بلایا و حوادث آزمایش می‌شوند اما در این شرایط افرادی که صبر پیشه می‌کنند پیروز می‌شوند، نه به این معنی که دست روی دست بگذارند تا سیل خانه و کشاورزی آن‌ها را با خود ببرد، به این صبر نمی‌گویند. توکل این است که از تو حرکت، از خدا برکت. 

وی افزود: ما هم از استان گلستان و لرستان و هم از استان دلاور و شهید پرور خوزستان  صحبت می‌کنیم. این‌ها در معرض یک آزمایش بزرگ الهی هستند. ما خدا را داریم و با توکل بر خدا حرکت می‌کنیم و خدا جبران می‌کند. ما خدا را داریم، ما در هشت سال جنگ مقاومت و صبر پیشه کردیم و بر دشمن غلبه کردیم و به یکی از پنج قدرت دفاعی بزرگ دنیا تبدبل شدیم. 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در مساله سیل عبرت‌ها و نکاتی نیز هست که باید به آن‌ها پرداخت. اما در پشت این تریبون هر سخنی را نمی‌توان گفت. قوه مقننه، قوه قضایی و مسئولان باید نقایص را بررسی کرده و آن را جبران کنند. چند رود خروشان کرخه، دز و کارون در حال حرکت هستند و مردم را تهدید می‌کنند. 

وی خطاب به مردم سیل زده گفت: صبور باشید و بدانید برادران و خواهران شما در کنار شما هستند. نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر در کنار شما هستند. دولتمردان آمده‌اند تا پشتیبان شما باشند، صبور باشید.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: کسی که مالی دارد با دارایی‌اش و کسی که توانی دارد باید این مردم را یاری کند. آبگرفتگی‌ها به خصوص در فاضلاب و در کوچه پس کوچه‌ها در اهواز بسیار نگران کننده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود. 

حاجتی تصریح کرد: امیرالمونین می‌فرماید افتخار من این است که از آل ابراهیم هستم. یکی از ویژگی‌های حضرت ابراهیم این بوده است که بسیار نسبت به مردم مهربان بوده است. حالا زمانی مهربانی است. این شرایط موجود آزمایش الهی است، در این زمینه کوتاهی نکنیم و هرطور شده است به کمک این عزیزان برسیم. 

وی افزود: خام این صحبت‌ها نشوید که می‌گویند اسلام تنها دین محبت است بلکه اسلام دین متوازنی است. خداوند به صراحت می فرماید که اسوه شما ابراهیم است. مردم و سپاه در این راه ما قدم برداشتند. سپاه امروز تجلی یک حرکت ابراهیمی است. سپاه مردمی و مردم دار است. سپاه مهربان است و در سیل و زلزله به کمک مردم می‌رود و در مقابل دشمنان می‌ایستد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: سپاه نمایه اقتدار معنوی، فرهنگی، دفاعی و نظامی و تولیدی است. شیطان بزرگ و ترامپِ تروریسم با سپاه دشمنی می‌کنند. ارتش تروریسم و تروریسم پرور ترامپ که داعش را به وجود آورده‌اند، عنوان تروریسم به سپاه می‌دهند. اگر فکر کردید با این تهدید‌ها ملت ما عقب نشینی می‌کند و سپاه را رها می‌کند، کور خوانده‌اید. اگر آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که نظر ملت ایران را بدانند و اگر می‌خواهند مردم ما را آزمایش کنند، باید بدانند این ملت، ملت جهاد است و سپاه، سپاه جهاد و شهادت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار