مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر گفت: اکنون وضعیت کشت و صنعت‌های نیشکر خوب نیست و یکی پس از دیگری در حال غرق شدن هستند ضمن اینکه کشت و صنعت‌های شمالی ما کاملا زیر آب رفته است.
کد خبر: ۷۳۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 13 April 2019

محمود شمیلی با بیان اینکه پس از پیش‌بینی وقوع  سیل در خوزستان کمیته‌های بحران  را در 7 کشت و صنعت برگزار کردیم، اظهار کرد: حدود 57 روستایی که در اطراف کشت و صنعت در معرض خطر سیل شدید بودند را شروع به بازسازی سیل‌بندهای آنها کردیم.

وی افزود: با وقوع سیل و بالا آمدن آب تعداد این روستاها به 65 و سپس 85 و بعد 92 روستا رسید با استفاده از ماشین‌آلات مختلف به روستاها در معرض سیل کمک شد که اغلب روستاها در قسمت‌های جنوبی و شمالی اهواز همچنان مقاومت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر گفت: در مجموع 92 روستایی که به آنها کمک کردیم در حال حاضر هیچ گونه خطر جانی و یا خطری که منجر به خسارت سنگین به روستاییان شود اتفاق نیفتاد.

شمیلی عنوان کرد: در 4 کشت و صنعت برای سیل زدگان، اردوگاه احداث شد و کلیه خدمات مورد نیاز را در اختیار سیل‌زدگان گذاشتیم.

وی بیان کرد:  پس از افزایش سیلاب سیل‌بندهای شرکت‌های کشت و صنعت‌های نیشکر هم شکست و آب از سه مسیر وارد کشت و صنعت امام خمینی شد و مزارع آن را آب فرا گرفت.

شمیلی افزود: طبق برنامه‌ریزی قبلی دستگاه‌های حساس و قطعات مهم شرکت‌ها، را باز کرده بودیم و به نقاط امن برده بودیم؛ با وجود اینکه آمادگی مقابله با سیل را داشتیم حجم سیلاب بالا بود.

وی با بیان اینکه کشت و صنعت امام خمینی در شعیبیه سردمدار کمک به روستاییان بود، گفت: از سه مسیر آب وارد این شرکت شد اما بخشی از مزارع کشت و صنعت امام خمینی که آب نگرفته و سبز مانده بود با هماهنگی فرمانداری و بخشداری در اختیار مردم بومی قرار دادیم و خود و دام‌هایشان در آنجا مستقر شدند و تمام مایحتاج آنها را تامین کردیم.

شمیلی با بیان اینکه کشت و صنعت امام خمینی اکنون غیر فعال است، عنوان کرد: با افزایش سیلاب آب از دو مسیر وارد کشت و صنعت دهخدا شد وکلیه مزارع این شرکت را در عرض سه روز فرا گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با انتقال برخی قطعات کشت‌و صنعت‌ها به اماکن امن سعی کردیم میزان خسارت را به حداقل برسانیم، بیان کرد: سه کشت و صنعت‌های جنوبی استان شامل: دعبل خزاعی، سلمان فارسی و  از روز گذشته حکیم فارابی از سیل متاثر شده‌اند و بیش از 70 درصد کشت و صنعت سلمان فارسی، 50 درصد کشت و صنعت خزاعی و 10 درصد  کشت و صنعت حکیم فاربی  را آب فرا گرفته  و سیلاب همچنان در حال پیشروی در این شرکتها است .

شمیلی گفت: با توجه به پیشروی سیل در حاضر نمی‌توان سقف خسارت‌های وارد شده به کشت و صنعت‌های نیشکر را به لحاظ ریالی برآورد کرد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها فصل برداشت نیشکر را عقب انداخته بود و اغلب مزارع هنوز سبز  و آماده برداشت بود، افزود: پس از خروج سیلاب باید ارزیابی کرد که چه میزان سیلاب به تاسیسات و مزارع ما خسارت وارد کرده است.

شمیلی با اشاره به خدماتی که نیشکر به روستاییان سیل زده کرده، گفت: حدود 30 هزار تن تفاله نیشکر در اختیار احشام روستاییان آسیب دیده گذاشته شد همچنین روزانه  20 هزار لیتر آب تصفیه توزیع و 15 هزار لیتر سوخت به دستگاه‌هایی که در حال خدمات رسانی به مردم هستند نیز کمک کردیم.

وی عنوان کرد: اکنون وضعیت کشت و صنعت‌های نیشکر خوب نیست و یکی پس از دیگری در حال غرق شدن هستند ضمن اینکه کشت و صنعت‌های شمالی ما کاملاً زیر آب رفته  است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار