بیژن زنگنه با اشاره به اینکه اهواز پر از خط لوله است و هیچ جایی مانند اهواز در خطر نیست و از فکر کردن به این موضوع، شب‌ها خواب ندارم، یادآور شد: بارها در مجلس و از تریبون‌های مختلف اعلام کردم که تأسیسات صنعت نفت فرسوده است و همکاران ما در مناطق نفت‌خیز با چنگ و دندان آن را اداره می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ 13 April 2019

بیژن زنگنه در نشست با نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه به زودی نامه‌ای به مقامات کشور یا رئیس جمهوری درباره تجاوز به حریم خطوط لوله خواهم نوشت، تصریح کرد: تجاوزی که به حریم و بستر رودخانه‌ها شده است؛ اگرچه در این زمینه سرو صدا شده، کسی به آن توجهی نکرده است؛ اما به طریق بیشتری در خطوط لوله هم در حال تکرار بوده که فاجعه است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به اینکه اهواز پر از خط لوله است و هیچ جایی مانند اهواز در خطر نیست و از فکر کردن به این موضوع، شب‌ها خواب ندارم، یادآور شد: بارها در مجلس و از تریبون‌های مختلف اعلام کردم که تأسیسات صنعت نفت فرسوده است و همکاران ما در مناطق نفت‌خیز با چنگ و دندان آن را اداره می‌کنند.

زنگنه با بیان اینکه همه امکانات صنعت نفت در اختیار استان خوزستان است و از آن مضایقه‌ای ندارم، تاکید کرد: هم اکنون ۶۰۰ دستگاه سنگین شرکت‌های نفتی در این استان در حال فعالیت است و امکانات لجستیک دیگری نداریم، برای تأمین تجهیزات از هیچ کمک مالی دریغ نمی‌کنیم و به‌سرعت آن را تأمین خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره پرداخت خسارت به سیل‌زدگان که دغدغه یکی از نمایندگان هم بود، توضیح داد: به‌طور حتم این موضوع را پیگیری خواهم کرد و معتقدم باید هر چه زودتر انجام شود و در دولت هم از این موضوع حمایت می‌کنم، آقای رئیس جمهوری هم اصرار به تسریع در پرداخت خسارت دارد.

زنگنه با بیان اینکه من با اختصاص بخشی از درآمد نفت به سیل استان خوزستان موافقم، اما بعید است مجلس شورای اسلامی به آن رأی دهد، گفت: مقام معظم رهبری با در خواست رئیس جمهوری مبنی بر برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل‌زده موافقت کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اجمالی، سیل، هزار میلیارد تومان به تأسیسات صنعت نفت خسارت زده است، درباره تالاب هورالعظیم هم توضیح داد: ما کاملاً همراه مردم بوده و هستیم و تابع تصمیم‌های ستاد مدیریت بحران استان خوزستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه من همیشه یک اصل دارم و اینکه با مردم مناطق عملیاتی یک یا دو سال نمی‌خواهیم زندگی کنیم بلکه به اندازه یک تاریخ می‌خواهیم زندگی کنیم و جدا از آنها نیستیم، تاکید کرد: این خیانت است که سیل را به جای دیگری هدایت کنیم که مردم خسارت ببینند، اعلام این موضوع یک شیطنت است که از سوی دشمنان طراحی شده است.

زنگنه درباره همکاری صنعت نفت پس از سیل که از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد هم، پاسخ داد: به‌طور حتم در این زمینه نقش خواهیم داشت و همکاری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از حدود ۳۰ هزار روستایی که از نعمت گاز برخوردارند، گاز هیچ روستایی به دلیل سیل قطع نشده است، یادآور شد: خط لوله اتیلن غرب تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ما در خدمت خوزستان هستیم، گفت: خوزستان خانه ما است و همیشه باید آباد باشد، امیدوارم به برکت این روزهای عزیز مردم از این وضع نجات یباند، خسارت جبران شدنی است، جان است که جبران نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار