با احداث سیل‌بند،
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه خطر آبگرفتگی پست‌های مهزیار و حمیدیه برطرف شد، گفت: عملیات خاکریزی و احداث سیل‌بند پست‌های 400 کیلوولت مهزیار و 132 کیلوولت حمیدیه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای مقابله با سیل به اتمام رسید و این پست‌ها در وضعیت پایداری قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۳۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 13 April 2019

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: پست 400 کیلوولت مهزیار یکی از پست‌های مهم انتقال نیرو و تامین کننده برق بخش مهمی از غرب شهر اهواز است که در اثر سیلاب‌های اخیر در خطر آبگرفتگی قرار داشت.

وی افزود: پس از بررسی نقشه‌های حرکت سیلاب مشخص شد که این پست در معرض خطر است و در این راستا اقدام به خاکریزی و سیل‌بندی پست کردیم و با اقدامات انجام شده خطر ورود سیلاب به پست400 کلیوولت مهزیار برطرف شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پست برق 132 کیلوولت حمیدیه نیز برق این شهرستان را تامین می‌کرد و یکی از پست‌های حساس در شرایط کنونی بود و باید از آن مراقبت می‌کردیم.

دشت بزرگ ادامه داد: وقتی شهرستان حمیدیه در معرض سیلاب قرار گرفت به تبع آن پست برق منطقه نیز در خطر آبگرفتگی قرار داشت و به همین علت با سرعت عملیات خاکریزی و سیل‌بندی این پست را انجام دادیم و خطر آبگرفتگی آن از بین رفت.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز کارهای استحکام بخشی دو پست آهودشت در شوش و شمال غرب در اهواز انجام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر عملیات خاکریزی و سیل‌بندی در پست‌های میلاد آبادان و شیرین شهر نیز آغاز شده است.

دشت بزرگ با تشکر از همکاری مردم و شرکت‌هایی که به برق منطقه‌ای خوزستان در بحران کمک کردند، گفت: شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز و شرکت‌های برق منطقه‌ای کرمان، فارس، اصفهان، هرمزگان، باختر و تهران و همچنین مردم محلی در عملیات مقابله‌ای با سیلاب با شرکت برق منطقه خوزستان همکاری داشتند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آبگرفتگی ، پست برق ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار