مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109 روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 14 April 2019

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز، 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: 92 اردوگاه از جمله چادرها، حسینیه‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی درنظر گرفته شده است که 118هزار نفر در این اردوگاه‌ها جهت اسکان اضطراری مستقر شده‌اند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سیلاب اخیر به 438هزار واحد مسکونی شهری و 8هزار و700واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است؛ همچنین در این بازه زمانی، 400هزار راس دام سبک و سنگین جابه‌جا شده است.

طغیان 3 رودخانه عظیم خوزستان یعنی کرخه، دز و کارون وبه تبع آن بارندگی‌های شدید و پی‌در‌پی در مناطق شمالی خوزستان، سبب جاری شدن سیلاب در این استان شد که نتیجه آن  تخلیه 270روستا به‌صورت کلی و جزئی و وارد آمدن خسارت به جاده‌های مواصلاتی، منازل مسکونی شهری و روستایی و زمین‌های کشاورزی بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار