معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد:
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم انجام کارهای پژوهشی در زمینه سیل، گفت: در صورت بازنگری بودجه سال 98، برای خوزستان، لرستان و گلستان اعتبارات و طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 15 April 2019

دکتر مسعود برومند در جلسه هم اندیشی دانشگاهیان درخصوص مدیریت سیل و مسوولیت اجتماعی دانشگاه که امروز، 25 فروردین‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهارکرد: همیشه بحثی درباره دانشگاه نسل سه و دانشگاه کارآفرین مطرح است. اگر دانشگاه و پژوهش به درد مردم و زندگی آن‌ها نخورد، ارزشی ندارد. همه کارهای ما برای این است که مردم از آن استفاده کنند.

وی افزود: پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بسیار خوب بودند. در دانشکده‌هایی که به طور مستقیم درگیر مسائل سیل هستند مانند دانشکده دامپزشکی، دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم تربیتی که لازم است کارهایی انجام دهند، می‌توانند در این زمینه ما را در جریان قرار دهند تا اقدامات سریعی انجام شوند، چراکه ما ارتباطات زیادی با انجمن‌های مختلف داریم. درباره این کارها نباید زمان را از دست بدهیم و درگیر نامه‌نگاری‌ها شویم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر مجموعه آموزش عالی بخواهد وارد شود و کاری انجام دهد، می‌توانیم در زمینه‌هایی مانند احیا زمین‌های کشاورزی و در حوزه سیستم‌های انتقال آب فعالیت‌هایی داشته باشیم. ما هر چند سال یک بار دیر یا زود با مساله سیل مواجه می‌شویم اما هیچ وقت به این مساله ورود نکرده‌ایم و نبود نگاه علمی در این زمینه وجود داشته است.

برومند تصریح کرد: ما این همه درس می‌خوانیم و درباره علم و پژوهش صحبت می‌شود اما از آن استفاده نمی‌کنند. به دستگاه‌های پژوهشی گفته می‌شود، نیاز پژوهشی آن دستگاه چیست و می‌گویند که هیچ نیازی نداریم. دانشگاهیان باید احساس کنند نماینده واقعی مردم هستند. در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز باید طرح‌هایی دیده شود که شاید نیازمند گروه‌های علمی و تخصصی سایر دانشگاه‌ها باشند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر درباره آسیب‌شناسی و تحلیل‌های مختلف در حوزه مسائل پژوهشی اقداماتی باید انجام شود که درباره این مسائل جداگانه باید صحبت می‌شود. نیازی به برگزاری سمینارهای متعدد عمومی نیست و باید یک سمینار تخصصی برگزار شود تا اطلاعات دقیق از دستگاه‌ها دریافت شده و آنجا ارائه شود. این سیل باید باعث شود دیگر چنین مسائلی رخ ندهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در صورت بازنگری بودجه سال 98 نیز برای خوزستان، لرستان و گلستان اعتبارات و طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار