رئیس هیات رزمندگان اسلام استان یزد گفت: تاکنون یک دستگاه کامیون حامل کمک های غیرنقدی اعضای این تشکل جمع آوری و برای توزیع در میان سیل زدگان به خوزستان ارسال شد.
کد خبر: ۷۳۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 15 April 2019

سیدمحمد حسینی افزود: این کمک ها شامل برنج، حبوبات، نان خشک، شیرخشک، لوازم بهداشتی، شوینده، پتو و روفرشی است .
وی ادامه داد: با همکاری اعضا و مردم یک کامیون دیگر کمک ها تا پایان هفته جاری آماده و بر حسب نیاز به مناطق سیل زده ارسال می شود.
رئیس هیات رزمندگان یزد تصریح کرد: 10 دفتر هیات در استان آماده جمع آوری کمک های مردمی است،شهروندان می توانند با مراجعه به آنها اقدام کنند.
حسینی خاطر نشان کرد: وجه نقد، پتو و شیرخشک مهمترین نیاز مردم این مناطق است، امیدواریم در این خصوص مردم همکاری بیشتری انجام دهند.
وی یادآور شد: کمک های مردمی به موکب امام رضا (ع) در خوزستان ارسال و طبق برنامه و نیاز بین مردم مناطق سیل زده توزیع می شود.
همچنین به گزارش ایرنا، جانشین سپاه الغدیر استان یزد چندی قبل گفته بود: شهرهای هویزه، رفیع و 70 روستا با جمعیتی افزون بر 39 هزار نفر تحت پوشش نیروهای سپاه الغدیر هستند.
سرهنگ پاسدار رضا پورشمسی اظهار داشت: نیروهای سپاه به دستور فرمانده کل از شنبه 18 فروردین ماه در شهرستان هویزه خوزستان مستقر شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای معاونت آماد و پشتیبانی، معاونت مهندسی، بسیج سازندگی، مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری در حال کمک هستند، افزود: ایجاد اسکان امن، راه‌ اندازی موکب و تأمین غذای گرم برای افراد سیل زده از جمله اقدامات در دستور کار نیروهای مرکز اردویی سپاه الغدیر در هویزه است.
جانشین سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: هدایت کمک‌های مردمی، مشخص کردن نیاز‌ها و تقسیم بندی اقلام رسیده بین سیل زدگان از دیگر اقدامات انجام شده در دستور کار نیروهای آماد و پشتیبانی است.
پورشمسی با بیان اینکه تأمین 10 دستگاه کامیون تاکتیکی (2دیفرانسیل) برای انتقال مردمی که روستاهای آنها درگیر سیل شدند، تأمین بیل میکانیکی، لودر و کمپرسی از جمله اقدامات انجام شده واحد مهندسی سپاه یزد است، تصریح کرد: تاکنون چهار جلسه هماهنگی با مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی هویزه برگزار شد.
وی با بیان این که اکیپ بسیج جامعه پزشکی هم به نیروهای انسانی سپاه در هویزه پیوستند ادامه داد : نیروهای یزد با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد علاوه بر حوزه امداد و نجات، حوزه پشتیبانی، تغذیه و روانشناسی مردم سیل زده را در دستور کار خود قرار دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار