کد خبر: ۷۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 18 April 2019

تابناک / تیم سپیدرود در شرایطی جمعه میهمان پارس جنوبی است که در شهر جم هتلی برای اقامت تیم ها وجود ندارد.

تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشورمان روز جمعه ۳۰ فرودین در ورزشگاه تختی جم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مسئولان باشگاه سپیدرود رشت پیش از سفر به شهر جم نسبت به نبود هتل مناسب در این شهر به مسئولان سازمان لیگ که اجازه برگزاری بازی در این شهر را داده اند اعتراض کرده اند. پرواز تیم فوتبال سپیدورد برای سفر به حنوب کشور فردا خواهد بود و این تیم بعد از سفر به عسلویه در همین شهر که فاصله‌ی ۷۰ کیلومتری از ورزشگاه تختی قرار دارد مستقر خواهند شد.

این موضوع مشکلی است که در ۲ سال اخیر و با حضور پارس جنوبی جم در لیگ برتر تیم‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند با آن درگیر هستند.
طبق قانون فاصله‌ی هتل تا محل برگزاری بازی می‌تواند ۷۰ کیلومتر باشد و هیچ مشکلی وجود ندارد

مدیر رسانه‌ای باشگاه پارس جنوبی جم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این موضوع توضیح داد: شهر جم اصلا هتل ندارد و فقط یک مهمانسرا در نزدیکی ورزشگاه تختی وجود دارد که آن هم برای سازمان بنادر و کشتی رانی است. این مهمانسرا ۱۵ اتاق ۲ تخته دارد و رستوران هم ندارد. اینکه بعضی از تیم‌ها می‌گویند به ما هتل نمی‌دهند منظورشان همین مهمانسرا است. بعضی از تیم‌ها با رابطه‌هایی که دارند این مهمانسرا را اجاره می‌کنند و همانجا مستقر می‌شوند. در غیر این صورت می‌توانند در شهر عسلویه که ۶۰ کیلومتر از جم فاصله دارد مستقر شوند. طبق قانون هم فاصله‌ی هتل تا محل برگزاری بازی می‌تواند ۷۰ کیلومتر باشد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که مسئولان شهر و یا استان فکری برای این چالش کرده اند یا خیر گفت: شهرداری شهر جم در حال ساخت یک هتل در این شهر است و احتمالا برای فصل بعد بهره برداری می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد.
تیم هایی که زیرساخت های لازم برای میزبانی را ندارند نباید در لیگ حضور داشته باشند

مدیر رسانه‌ای باشگاه سپیدرود در مورد این موضوع توضیح داد: در شهر جم هتلی نیست و تیم‌های دیگر لیگ برتری نیز از این شرایط ناراضی بوده اند. طبق قانون فیفا فاصله‌ی هتل تا محل برگزاری بازی نباید بیشتر از ۲۵ کیلومتر باشد، اما ما در ۷۰ کیلومتری ورزشگاه و در شهر عسلویه مسقر شدیم. چنین مسائلی باید در سطح اول فوتبال کشورمان رعایت شود و تیمی که امکانات لازم برای میزبانی را ندارد در لیگ برتر حضور پیدا نکند.
فاصله‌ی هتل با ورزشگاه اصلا مطرح نیست و مهم فاصله‌ی فرودگاه تا محل برگزاری بازی است

برای پیگیری نهایی این اتفاق با سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات فوتبال ایران تماس گرفتیم و او در مورد این موضوع توضیح داد: فاصله‌ی هتل با ورزشگاه اصلا مطرح نیست و مهم فاصله‌ی فرودگاه تا محل برگزاری بازی است که باید بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر باشد. در شهر جم یک هتل در دست ساخت است. یک هتل هم جنب ورزشگاه است که برای کشتی رانی است. ما آنجا را صورت جلسه کردیم و قرار شد در روز‌های بازی آن مکان در اختیار تیم‌ها قرار گیرد و این اتفاق هم می‌افتاد. اما یکسری از تیم‌ها از ابتدای امسال به این هتل نزدیک ورزشگاه نرفتند و با تصمیم خود به شهر عسلویه رفتند و آنجا مستقر شدند. بیشتر تیم‌ها به همان هتل داخل شهر جم رفتند به مانند استقلال و سپاهان.

فتاحی در پاسخ به این موضوع که آن مکانی که در نزدیک ورزشگاه تختی جم وجود دارد مهمانسراست و نه هتل گفت: در قانون نیامده است که باید هتل ۵ ستاره باشد. باید مکانی مناسب و آرام برای استراحت بازیکنان و کادر تیم باشد.

لیگ هجدهم رو به پایان است و در شرایطی که فوتبالمان را حرفه‌ای معرفی می‌کنیم که بعضی از باشگاه‌های لیگ برتری هنوز در تهیه امکانات و زیرساخت‌های اولیه‌ی برای برگزاری و میزبانی یک دیدار دچار مشکل هستند. باید دید مسئولان فوتبال کشورمان و همینطور مسئولان بالا دستی آیا اقدامی عملی برای رفع چنین نقص‌هایی انجام می‌دهند یا خیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار