استاندار فارس بر پتانسیل بالای استان در تقویت و ارتقای ورزش سوارکاری و چشم اندازهای اقتصادی آن نیز تاکید کرد .
کد خبر: ۷۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 18 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عنايت‌الله رحيمي در نخستین جلسه شوراي عالي ورزش استان فارس در سال 98 با تاکید بر اهمیت ورزش‌های همگانی گفت: ورزش‌های همگانی را باید بیشتر مورد توجه قرار داد، چرا که شور و نشاطی که ایجاد می‌کند می‌تواند یک فضای امید بخش را به وجود بیاورد .

وی افزود: انتظار من بر این است که ورزش قهرمانی ما در زمینه ورزش‌های جمعی جایگاهی را در سطح کشور داشته باشد .

استاندار فارس با اشاره به اهمیت حضور تیم‌های ورزشی جمعی در لیگ‌های برتر بر تقدم ورزش در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: تصور می‌کنم اگر که آموزش و پرورش پایه های این موضوع را در قالب تیم های دانش آموزی تقویت کند حتما اثرگذار خواهد بود؛ فارس باید در معرفی تیم‌های حرفه‌ای ورزشکاران جایگاه بهتری از فعلی به ویژه در ورزش‌های تیمی و جمعی داشته باشد .

رحیمی بر ضرورت توجه به قشر جوان و نوجوان و به ویژه بانوان تأکید و خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد از جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند؛ اگر از امکانات ورزشی آنان نسبت بگیریم می‌بینیم که عدالت برقرار نیست که باید این موضوع را مورد توجه قرار داد .

وی ضمن تاکید بر تفاوت بسیار زیاد شرایط پروژه‌های ورزشی در شهرستان‌های فارس در مقایسه با شیراز بر ضرورت توجه بر آن صحه گذاشت .

استاندار فارس بر پتانسیل بالای استان در تقویت و ارتقای ورزش سوارکاری و چشم اندازهای اقتصادی آن نیز تاکید کرد .

رحیمی همچنین خواستار اتمام و در اولویت قرار گرفتن پروژه‌های عمرانی با ۷۰ درصد پیشرفت از جمله ورزشگاه‌های شش هزار نفری ۵۰ هزار نفری شیراز شد .

در ادامه این جلسه عدم همکاری شهرداری شیراز در ایجاد اماکن ورزشی در شهرک‌های گلستان و بهشتی شیراز از سوی مدیر کل اداره ورزش و جوانان مطرح شد مورد بحث قرار گرفت .

ایجاد ورزشگاه شماره ۲ بانوان در شمال غرب شیراز و ابلاغ تسدیع شورای عالی ورزش از سوی فرمانداران شهرستانها نیز در این جلسه مصوب شد .

تصویب تاریخ دوم تیر ماه(روز المپیک) به عنوان روز دو استقامت در شیراز (در سال‌های آینده به ۱۵ اردیبهشت ماه موکول می‌شود) و لزوم تکمیل طرح‌های عمرانی با ۷۰ درصد پیشرفت سراسر استان که شامل شهرستانهای سپیدان، جهرم، زرین‌دشت، فراشبند، فسا، فیروزآباد استهبان، بوانات، نیریز، لامرد، مرودشت، اقلید و شیراز می‌شود از نتایج اولین جلسه شورای عالی ورزش در سال ۹۸ بود .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار